קריסת MF Global: מאות מ' דולרים של משקיעים נעלמו

הרשויות בארצות הברית בודקות לאן נעלמו כ-600 מיליון דולר מחשבונות הלקוחות של חברת ההשקעות שקרסה ■ הערכה: החברה השתמשה בכספים לכיסוי הפסדים מהשקעות כושלות

קריסת בית ההשקעות MF Global ממשיכה עדיין להעסיק את הרשויות בארצות הברית, כשעל הפרק עומדים כרגע היעלומתם של כ-600 מיליון דולר מחשבונות של הלקוחות מבלי שידוע לאן הן נעלמו.

אחת ההשערות שמעלים החוקרים היא שימים ספורים לפני הקריסה, הוציאה החברה את הסכום האמור מחשבונות הלקוחות, בלי ידיעתם, והשתמשה בהם לצרכיה העסקיות כמו כסוי על הפסדים שצברה במהלך המסחר. אם אכן זה מה שקרה, ברשויות אומרים שהכסף כבר לא בחזקת נעלם, אלא כבר לא קיים יותר.

אחד מעורכי הדין המעורבים בפרשה אומר, שזה אכן כיוון החקירה העיקרי כרגע, והרשויות בודקות "מי, אם בכלל, ידע שמדובר בכספים של הלקוחות?". העורך דין ממשיך ןמספר פרטים נוספים על התנהלות החברה, "החברה השתמשה בכספים של הלקוחות למטרות שונות, בין היתר היא הייתה משתמשת ב"כספים רדומים" בחשבונות של הלקוחות לצורך השקעות שלה, והיא הייתה לוקחת לעצמה את הרווחים מהעסקאות".

עם התגברות החששות מפשיטת רגל של החברה, הלקוחות החלו למשוך את הכספים שלהם שהיו בחברה, ובכך הקשו על החברה להמשיך להשתמש בכספים של הלקוחות להשקעות שלה, וגרמה להחמרה בבעיית הנזילות שהייתה קיימת בחברה עוד לפני פיצוץ הפרשה.