סרגיי ברין ואשתו תרמו חצי מיליון דולר לקרן שמפעילה את ויקיפדיה

קרן ויקימדיה מתכננת לגייס 28.3 מיליון דולר, תוך שיפור תשתית השרתים וקידום פעילויות לגיוס עורכים חדשים ■ ככה ויקיפדיה עובדת. אנשים משתמשים בה, אוהבים אותה, ולכן הם גם עוזרים לשלם עליה"

קרן ויקימדיה, המפעילה את אנציקלופדיית ויקיפדיה לצד מיזמים חופשיים ופתוחים אחרים, פתחה גם השנה במבצע לגיוס תרומות מהגולשים כדי לסבסד את עלויות התפעול שלה ולשמור על אתריה נקיים מפרסומות. ויקימדיה מתכננת לגייס 28.3 מיליון דולר, תוך שיפור תשתית השרתים וקידום פעילויות לגיוס עורכים חדשים. המבצע, שהחל בשבוע שעבר, כבר הביא עימו תרומה רחבת-היקף של חצי מיליון דולר. על התרומה רשום אחד ממייסדי גוגל, סרגיי ברין, ואשתו אן וושינקי, מייסדת חברת 23andMe. הזוג מנהל קרן תרומות בשם ברין-וושינקי.

"התרומה הזאת מהווה תמיכה חשובה בקרן ויקימדיה והפעילות שלה, ואני מקווה שהיא תשלח מסר גם לאחרים", אמרה מנכ"ל קרן ויקימדיה, סו גרדנר. "ככה ויקיפדיה עובדת. אנשים משתמשים בה, אוהבים אותה, ולכן הם גם עוזרים לשלם עליה - כדי לשמור עליה זמינה באופן חופשי לשימושם ולשימוש אחרים בעולם. אני מאוד מודה לסרגיי ברין ואן וושינקי על תמיכתם במה שאנחנו עושים".

בשנה שעברה גייסה קרן ויקימדיה 15 מיליון דולר ב-50 יום, עלייה של 72% לעומת 2009 אז עמד התקציב על 8.7 מיליון. בשנה שעברה התקבלו כ-500 אלף תרומות עם ממוצע של 22 דולר לתרומה.

מבצע התרומות הנוכחי ירוץ עד ינואר 2012 וכמו בכל שנה, המבצע כולל פנייה אישית ממייסד ויקיפדיה, ג'ימי ווילס, שמתנוססת בראשית כל עמוד. במקביל, יופיעו סיפורים אישיים של עורכי ערכים בוויקיפדיה כמו אלן סון, שלקח חלק בכתיבת 2,500 ערכים בנושאים טכניים והזמן שהשקיע בכתיבה שווה ערך למאות אלפי דולרים אם רק היה מתמקד בעבודה האמיתית שלו כיועץ מערכות. סיפור נוסף הוא של ברנדון האריס, שקטע את הקריירה שלו בענף ההיי-טק וויתר על השכר הגבוה כדי לעבוד כמתכנת בקרן ויקימדיה, כי הוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות בשביל הנפש.