נמצא מועמד מזרחי לעליון: היועמ"ש לשעבר מני מזוז

שמו של מזוז הועלה בין היתר גם במסגרת האינטרסים הפנימיים שבין חברי הוועדה לבחירת שופטים, כעילה לדחות את ישיבת מינוי השופטים לעליון שתוכננה להיום

‎‎היועץ המשפטי לממשלה הקודם, עו"ד מני מזוז, הוא אחד המועמדים להתמנות לשופט בבית המשפט העליון.

שמו של מזוז הועלה בקרב חברי הוועדה לבחירת שופטים באחרונה, במקביל למסע הציבורי להוספת מועמדים ממוצא מזרחי לרשימת המועמדים להתמנות לבית המשפט העליון.

שמו של מזוז הועלה, בין היתר, גם במסגרת האינטרסים הפנימיים שבין חברי הוועדה לבחירת שופטים, כעילה לדחות את ישיבת מינוי השופטים לעליון שתוכננה להיום (א').

‏מזוז כיהן במגוון תפקידים במשרד המשפטים במשך יותר מ-30 שנה, ופרש לפני פחות משנתיים, לאחר כהונה מלאה בת 6 שנים כיועץ המשפטי לממשלה.

מזוז הוא היועץ המשפטי הראשון שעליו חל חוק הצינון, ולפיו מי שכיהן כפרקליט המדינה או כיועץ המשפטי לממשלה, ייאלץ להמתין פרק זמן של 18 חודשים מאז סיום כהונתו ועד שיוכל להיבחר לבית המשפט העליון. זאת, לאחר שבסבב המינויים הקודם מונו לעליון היועץ המשפטי שקדם לו, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה באותה עת, עדנה ארבל, בלא תקופת צינון.

‏תקופת הצינון של מזוז הסתיימה באוגוסט השנה, ולפיכך אין כיום מגבלה על מינויו. חלק מחברי הוועדה לבחירת שופטים, התומכים במינויו, תומכים במקביל בקיום ה"דיל" למינוי השופטים צבי זילברטל, נעם סולברג ודבורה ברלינר לעליון.

לפי תרחיש כזה, ימונה מזוז לאחר ששמו יפורסם ברשומות כמועמד על-פי הנהלים, והוא ייכנס כמינוי הרביעי בסבב הנוכחי, לקראת פרישתו של המשנה לנשיאת העליון, השופט אליעזר ריבלין, בחודש מאי 2012. ‏‎‎‏