ענף ספורט אמריקני אחד שכבר לא יושבת

ליגת ה-MLB חידשה את ההסכם הקיבוצי עם השחקנים לחמש שנים; שכר המינימום יעלה ב-16%; הסקנציות על חריגות מתקרת השכר יחמירו

הבלגאן שנוצר סביב השביתות ב-‏‏NFL‏ וב-‏NBA‏ בעקבות המחלוקות על חתימת הסכמים קיבוציים חדשים, הפך לזרז של ליגות אחרות בארה"ב לסגור עניינים, מחשש שגם הן יושבתו. ארבעה שבועות לפני תום ההסכם הקיבוצי, הצליחו ליגת ה-‏‏MLB‏ וארגון שחקני הבייסבול לסכם על הסכם קיבוצי חדש לחמש שנים, ולמעשה להבטיח את הקיום הסדיר של הליגה במשך 21 שנים רצופות, אחרי השביתה הגדולה של עונת 1994/95.

העובדה שמהצב הפיננסי של הקבוצות טוב בהרבה מזה שב-‏NBA‏ (רק 3 קבוצות סיימו בהפסד תפעולי), הביא את השחקנים ללא מעט הישגים בהסכם החדש. כך למשל, שכר המינימום לשחקן, שעמד על 414 אלף דולר לעונה, יעלה בעונה הבאה ב-16% ל-480 אלף דולר. ב-2012 יעלה שכר המינימום ל-500 אלף דולר - שווה לשכר הממוצע לפני 22 שנה.

‏תקרת השכר תמשיך להיות גבוהה מאוד ותעמוד על 178 מיליון דולר לקבוצה, אבל הסנקציות על חריגה מהתקרה יוחמרו: ככל שהחריגה מהתקרה תהיה גבוהה יותר, כך יגדל אחוז הקנס שתשלם הקבוצה, והוא יוכל להגיע ל-100% קנס, בהשוואה ל-40% קנס מקסימלי בהסכם הקודם. הסנקציות אף יוחמרו בסכומים גבוהים, וייגרמו לקבוצות לאבד בחירות דראפט במידה של חריגה מופרזת.

בנוסף, השחקנים הסכימו לחתום על מסמך שיאפשר לליגה לבצע בדיקות דם לגילוי סמים, כאשר העונש לשחקן שייתפס חיובי יעמוד על הרחקה מ-50 משחקים. זו הליגה המקצוענית הראשונה בארה"ב ובעולם שתנהיג בדיקות דם לשחקנים מקצוענים.

ליגת ה-MLB מכניסה כ-6.1 מיליארד דולר בשנה, והיא הליגה הכי נצפית בעולם עם מעל 70 מיליון איש שביקרו באצטדיונים בעונת 2011.‏