יום השוויון

איך הפך יום שני ליום השוויוני ביותר ברייטינג של ערוצי הברודקאסט 1, 2 ו-10?

בדרך-כלל, אם לעגל את האחוזים, המספרים הם די ברורים: ערוץ 2 משיג פי 2 רייטינג מערוץ 10, שמשיג פי 2 רייטינג מערוץ 1. לרוב (שוב בהכללה) אפשר אפילו לתת בהם ממוצעים עגולים: רייטינג של 20% לערוץ 2, 10% לערוץ 10 ו-5% לערוץ 1.

אלא שיום שני מצמצם את הפערים, ולמרבה ההפתעה הוא עושה זאת לא כ"משחק סכום אפס" שבו נוספים לאחד הערוצים צופים על חשבון מתחרהו, אלא בזכות פיצול טוב בין קהלי היעד ומשיכה של צופים מערוצי הנישה לערוצי הברודקאסט.

אצל ערוץ 1 הכדורגל לא מתרומם, אבל בהתחשב במספרים הקבועים של הערוץ, מדובר בחגיגה. אפילו רייטינג ממוצע של כ-9% הוא גבוה יחסית עבורו, וכאשר מדובר במשחק כמו הערב (20:50), שבו תארח קבוצה פופולרית כבית"ר ירושלים, קבוצה פופולרית אחרת, מכבי חיפה, יכולים ברוממה לייחל לרייטינג גבוה עוד יותר, של 12%-13%.

הרף של ערוץ 10

בערוץ 10 תשודר, כמעט במקביל, "מעושרות" (21:00). הסדרה מחוללת הבאזז התקשורתי (המפרגן והעוין כאחד) טיפסה יפה במעלה הרייטינג עד לסף של 15%, ושם נתקעה - מוכיחה מצד אחד את העובדה שהיא "הברקת העונה" של ערוץ 10, אבל גם את מגבלות כוחו: אין כמעט תוכנית בערוץ 10 שמצליחה לעבור את ה-15% רייטינג.

קצת מתחת לזה נתקעה הפקת הענק של "הדור הבא 24/7", קצת מתחת לזה נותרה "הישרדות", קצת מתחת לזה השיגה רק ביום חמישי האחרון מכבי תל-אביב המשתפרת באירופה.

הסוס הוותיק

ובערוץ 2? אין חדש תחת השמש, בוודאי לא בימי שני: אמנם רשת שיפרה מאוד את מעמדה בזכות העונה המצוינת של "המירוץ למיליון", שמשיגה כבר 30% רייטינג, מספרים שמוכרים בערוץ 2 בעיקר לזכיינית המתחרה, אבל ביום השידור האמצעי שלה, בין שני פרקים של המירוץ, היא סומכת על "כלבוטק" (21:00), הסוס הוותיק, שייעשה את העבודה. ו"כלבוטק" ממשיכה לעשות, עם רייטינג שנע בין 20% ל-25% לתוכנית.

כשמחברים את כל המספרים, מתגלה רייטינג מצרפי גבוה מאוד: כמעט 50% מהצופים יישארו הערב (ב') בחיקם החמים של ערוצי הברודקאסט, מספר שמייצג גידול משותף של קרוב לשליש. בשעה 21:00 בכיכר המרכזית של הטלוויזיה, נמצאים בימי שני לא מעט צופים.