"איטליה תיאלץ לארגן מחדש את החוב שצפוי רק לעלות"

כך מעריכים ב- RGE, חברת המחקר המנוהלת ע"י הכלכלן נוריאל רוביני ■ "תחזיות צמיחה המדרדרת כלפי מטה יכבידו על הממשלה החדשה ולא יאפשרו לה לעמוד ביעדים הפיסקליים במשך שלוש השנים הבאות"

"איטליה עברה את נקודת האל-חזור וככל הנראה תיאלץ לנהל את חובותיה מחדש כבר בתחילת 2012", כך על פי RGE, חברת המחקר המנוהלת ע"י הכלכלן נוריאל רוביני.

"עד כה אף מדינה לא הצליחה לשקם ולבנות מחדש את אמון המשקיעים כאשר התשואה על האג"ח חצתה את ה-7%", כך ציינו ב-RGE, בבעלות רוביני.

הממשלה החדשה באיטליה בראשותו של מריו מונטי מנסה להתמודד עם החוב העצום במדינה העונד על 1.9 טריליון אירו, כ-120% מהתמ"ג והשני בגודלו אחרי החוב ביוון.

"תחזיות צמיחה המדרדרת כלפי מטה יכבידו על הממשלה החדשה ולא יאפשרו לה לעמוד ביעדים הפיסקליים במשך שלוש השנים הבאות ומכאן שהחוב יהיה בדרכו מעלה", כך מעריכים.

הממשלה החדשה באיטליה תתרכז ביישום תוכנית צנע שאושרה ע"י ברלוסקוני מה שיסייע באיזון התקציב ב-2013, כך אמר מריו מונטי לסנאט ב-17 בנובמבר.

בתוך כך נציין כי הבנק המרכזי של אירופה שרוכש אג"ח איטלקיות וספרדיות במטרה להוריד את התשואה, רכש אג"ח בהיקף של כ-8 מיליארד אירו במסגרת מכרזי אג"ח בשבוע שעבר. מדובר בעלייה בהיקף הרכישה לעומת השבוע הקודם, בעת שהתשואה על האג"ח של איטליה עלתה לרמת שיא והתשואות על האג"ח גם של מדינות אחרות באירופה עלו.

המתח הגובר בשווקים חייב את הבנק המרכזי באירופה להתחיל ברכישות אג"ח מחודש אוגוסט כאשר לפני כן לא נקט הבנק המרכזי בפעולה נחרצת במשך 19 שבועות.