מחשב נייד של DELL - דק, יפה ולא נוח

ה-XPS 15Z מנסה להיות מחשב של אפל בעיצוב שלו, רק עם חלונות של מיקרוסופט ■ בשורה התחתונה, מדובר במחשב שמעוצב מאוד יפה מבחינה חיצונית, אבל הוא לגמרי לא נייד מבחינת המשקל והמטען הענק שמגיע איתו

סדרת מחשבי ה-XPS של דל זוכה למיצוב יחסית גבוה בשוק המחשבים הניידים. דגם ה- 15Z שיצא בתקופה האחרונה בארץ, מנסה להיות מחשב של אפל בעיצוב שלו, רק עם חלונות של מיקרוסופט.

עיצוב

הבעיה הגדולה ב-15Z היא הנדסת האנוש שלו. מעצבי החברה בנו את המחשב, כך שהמקלדת המוארת והמרווחת שלו יושבת בחלק המרכזי העליון, כאשר בכל צד ממוקמים רמקולים. בחלק התחתון נמצא משטח העכבר, שקיבל גם שטח מכובד. הבעיה היא שמשטח העכבר הגדול גורם לחלק מהיד לגעת בו לעיתים תכופות כאשר מקלידים, כך שהסמן של העכבר זז לכיוונים לא רצויים ולעתים מגלים שחלק מהטקסט נמחק או הוקלד במקום לא נכון. הבעיה במקרה הזה שדל לא יצרו, לפחות לא במקום שאנחנו גילינו אותו, כפתור לנטרול המשטח, דבר שלפחות היה פותר את הבעיה הזו, כאשר עובדים במחשב עם עכבר נפרד.

עובי

בצדדים היותר חיובים, דל השקיעו מאוד בעיצוב של המראה החיצוני במוצר הזה. הלפטופ מגיע כולו במראה כסוף סטייל מק בוק אייר של אפל, ואפילו החלק התחתון במחשב נשאר באותו צבע ולא מגיע בפלסטיק שחור, כמו בדגמים של יצרניות אחרות. מעבר לזה, העובי שלו הוא 24.68 מ"מ בנקודה העבה ביותר, כך שהתוצאה היא מחשב דק במיוחד ביחס לגודל המסך. מצד שני, כנראה שהוא יהיה יפה בעיקר על שולחן העבודה של המשתמש.

מסך

הסיבה שהמשתמש כנראה יבחר לעבוד כאן עם עכבר נפרד, הוא שה-15Z הוא יותר לפטופ שולחני מאשר נייד. יש לו מסך בגודל 15 אינץ' באיכות טובה ובפורמט רחב, כאשר המשקל שלו מתחיל ב-2.51 ק"ג (תלוי מפרט).

חומרה

ה-15Z מגיע עם מעבד i5 במהירות 2.30 ג'יגה הרץ' של אינטל, 4 ג'יגה RAM, וכונן קשיח של 450 ג'יגה. מעבר לזה, יש כאן כונן צורב DVD, התקן בלוטות' 3.0, כניסת HDMI 1.4 וגם שתי כניסות USB בתקן 3.0 המהיר.

אחת הבעיות שהיו לנו בחומרה היא עם ההתקן האלחוטי, שסבל ממהירויות גלישה נמוכות לעומת מכשירים שנמצאו באותה נקודת גישה. לא היה ברור אם מדובר בתקלה ספציפית ביחידה אותה בדקנו, או שזה משהו יותר גורף. מה שהיה קצת מאכזב, שלמרות הרמקולים הגדולים, הסאונד היה לא יותר מבסדר, עם תחושה של צליל חסר באס.

סוללה

הסוללה של המחשב מחזיקה כ-4 שעות, כאשר הוא מוגדר לביצועים גבוהים ושימוש באינטרנט אלחוטי.

מחיר

7,600 שקל.

בשורה התחתונה, ה-15Z הוא מחשב שמעוצב מאוד יפה מבחינה חיצונית, אבל הוא לגמרי לא נייד מבחינת המשקל והמטען הענק שמגיע איתו.

ציון: 8.