חשד: חולה נפש תכנן לרצוח את הרב עובדיה יוסף בתשעה באב

"ידיעות אחרונות": האיש, שככל הנראה מעורער בנפשו ומשתייך לזרם המשיחיסטים בחב"ד, סיפר בחקירתו: "תכננתי לבקש ממנו ברכה ואז לשסף את גרונו"

גבר בן 50 מעורער בנפשו, המוכר לרשויות, רקם ככל הנראה תוכנית לרצוח את הרב עובדיה יוסף בתשעה באב האחרון. האיש הואשם בעבר בניסיון רצח ובדריסת רב העיר צפת, אשר אותו פצע באורח קשה - כך פורסם הבוקר (ג') ב"ידיעות אחרונות".

החשוד, אשר השתייך בעברו לפלג המשיחיסטים בחסידות חב"ד - קבוצה המאמינה בכך שהרבי מלובביץ' עדיין חי, ציין כי בתשעה באב הגיע לרחבת הכותל המערבי בירושלים כשהוא חמוש בשבר זכוכית חד, וזאת במטרה להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף. באותו היום חש הרב ברע והחליט לבטל את הביקור בכותל, וכך אולי ניצלו חייו.

בחקירתו בתחנת משטרת ירושלים סיפר האיש על תוכנית הרצח: "ידעתי שהרב עובדיה אמור להגיע לכותל באותו היום, תכננתי להגיע אליו כמי שמבקש ברכה ואז לשסף את גרונו, אך בסוף הוא לא הגיע". לטענת החשוד, הסיבה שבגינה הוא מעוניין לרצוח את הרב עובדיה יוסף הינה כי "דיבר נגד הרבי מלובביץ' וביזה אותו".

בעבר הואשם הגבר בדריסת רב העיר צפת, לוי ביסטריצקי, ופצע אותו קשה. בחקירתו במשטרה טען כי "הרבי ציוה עליי לעשות זאת". לאחר האירוע נשלח האיש למחלקה פסיכיאטרית סגורה, ולאחר מספר חודשים שוחרר.

במהלך השהייה במוסד הבחין החשוד במאושפז ערבי שקרע תמונה של הרבי מלובביץ', ובתגובה דקר אותו בשבר של מראה. בעקבות המעשה הוא נעצר וכעת ממתין למשפט באשמת ניסיון רצח.

בעקבות האיומים על חייו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, החליטו מקורבים לרב להציב גלאי מתכות בכניסה לביתו, ובקרב שרי ש"ס הזוכים לאבטחה מהמדינה נקבע כי כל אחד מהם ילווה את הרב בדרכו לבית-הכנסת.