בית"ר נגד מכבי חיפה? היה פעם משחק כזה

‎רק 10.6% רייטינג בערוץ 1 לניצחון של הירוקים בטדי; "המשחק המרכזי" נדד העונה 6 פעמים ליום שני, 5 פעמים לראשון, ופעם אחת לרביעי

משחקים בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה היו עד סוף העשור הקודם הדבר הכי פופולרי שהיה לליגת העל בכדורגל להציע. לפני שלוש שנים, בעונת 2008/09, גרפה ההתמודדות בין שני המועדונים, ששודרה אז בערוץ 10, רייטינג של 16.7%, הגבוה ביותר באותה עונה. גם בעונה שלפני כן, 2007/08, המשחק בין בית"ר לחיפה, עם 16.3%, היה הנצפה ביותר. רק שמאז אותם ימים, הספיק לעבור "המשחק המרכזי" לפלטפורמה קצת פחות מושכת צפייה (ערוץ 1), ובמקביל חל פיחות עצום בפופולריות של הכדורגל הישראלי בקרב צופי הטלוויזיה.

את התוצאות אפשר היה לראות אתמול (ב'): המשחק בין בית"ר לחיפה באצטדיון טדי, במסגרת המחזור ה-12 של הליגה, הביא לרשות השידור רייטינג ממוצע של 10.6% בלבד בקרב משקי בית יהודיים. בסך הכל חזו במשחק בטלוויזיה 290 אלף צופים.

הסבר נוסף לבעייתיות סביב "המשחק המרכזי" הוא הנדידה שלו בין ימי השבוע - בניגוד לעונות קודמות שבהן הצליחו הזכיינים לקבע את המשחק המרכזי של המחזור ליום צפייה אחד, העונה - בין היתר בגלל הפעילות של 3 קבוצות באירופה (מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל ת"א), שודר 5 פעמים המשחק מרכזי ביום ראשון, 6 פעמים ביום שני ופעם אחת ביום רביעי.

בצד החיובי, ברוממה יכולים להיות מרוצים מכך שהצליחו לרשום אמש רייטינג דו-ספרתי לשידורי "המשחק המרכזי", בפעם השלישית העונה. הפעמיים הקודמות היו כשהפועל ת"א אירחה את בית"ר ירושלים בספטמבר (11%), וכשמכבי חיפה התארחה אצל מכבי ת"א באוקטובר (12.5%, ההתמודדות הכי נצפית העונה).

בתום 12 מחזורים, הרייטינג הממוצע של "המשחק המרכזי" בליגת העל עומד על 8% בלבד, הנתון הנמוך אי פעם.