"רכש האו"ם בישראל צריך להיות לפחות 1% מתקציב הארגון"

שגריר ישראל באו"ם קורא להגדיל משמעותית את רכישות הארגון מחברות ישראליות ■ 20 חברות מישראל, לרבות אלביט, גילת סטקום ואלקו, משתתפות ביריד הרכש של או"ם בניו-יורק

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, קרא אתמול (ג') לאו"ם להגדיל במידה משמעותית את רכישותיו בישראל. הוא דיבר באירוע הפתיחה של סמינאר רכש מקצועי של או"ם, שנתפר במיוחד לחברות ישראליות. הסמינאר, שנערך במרכז או"ם בניו-יורק, יימשך גם היום.

"אין סיבה שתקציב הרכש השנתי של או"ם בישראל יהיה פחות מאחוז אחד מתקציבו הכולל של הארגון", אמר השגריר.

בסמינר משתתפות 20 חברות ישראליות, בכללן אלביט, גילת סטקום, אלקו ומר מערכות. נציגי החברות נפגשו עם בכירים באגף הרכש של או"ם, אגף הביטחון והבטיחות, אגף כוחות שלום ונציגים של גופי או"ם שונים, כיוניצ"ף, ושמעו על צרכיהם. ביום השני של האירוע יתאפשר לנציגי החברות הישראליות לשוחח עם נציגי הארגון במפגשי אחד מול אחד, בנוסח ספיד דייטינג. החברות יפרשו את היצעי השירותים והמוצרים הטכנולוגיים שלהן בתחומי תקשורת, מים, ביטחון ובטיחות, אנרגיה וטכנולוגיה ירוקה. לכל חברה ישראלית תוקדש מחצית השעה לפחות.

במהלך הסמינאר יירשמו החברות הישראליות המתאימות כספקיות שירותים רשמיים של או"ם, מעמד שיקל עליהן להשתתף במכרזים עתידיים.

תקציב הרכש של או"ם לשנת הכספים 2011 הוא כארבעה מיליארד דולר, שמנותבים לפרוייקטים ופעילויות אחרות של הארגון ביותר מ-150 מדינות ולרכישת שירותים לרבבות עובדי או"ם. בחמש השנים שחלפו רכשו או"ם וסוכנויותיו מוצרים ושירותים מישראל בשווי ממוצע של 15 מיליון דולר בשנה.

"אנו מקיימים את הסמינר כדי שחברות ישראליות יכירו את המכלול הרחב שבו עוסק או"ם", אמר השגריר פרושאור. "מדובר בצרכן גדול ומשמעותי, ומבחינת חברות ישראליות, יש לקשר עמו פוטנציאל להגדלת המכירות בעשרות מיליוני דולרים. הסמינאר הוא צעד נוסף שמסייע לישראל להשתלב במערך הפיתוח העולמי ולהגביר את מעורבותה בו".

"מדי שנה אנו מוכרים לאו"ם מוצרים ושירותים בשווי שהוא פחות מאחוז אחד בתקציב הארגון", הוסיף השגריר. "אנו מקווים להגביר את המאמץ, ולשלב יותר חברות ישראליות במערכת המכירות לאו"ם וכך להגדיל את המכירות במידה משמעותית, שתעבור את סף האחוז".