אפקט המשבר: מדד מנהלי הרכש בגרמניה התכווץ באוקטובר

מדד מנהלי הרכש ירד ל-47.9 נק' החודש לעומת צפי לירידה לרמה של 48.5 נק' ■ הערכות הן כי החששות ממשבר החוב באירופה מתחיל לחלחל לכלכלה הריאלית

נתוני המאקרו של הכלכלה החזקה באירופה מציגים תמונה מדאיגה; מדד מנהלי הרכש בגרמניה התכווץ בנובמבר, פעילות הייצור של הכלכלה החזקה באירופה התכווצה אחרי התרחבות ממושכת של 27 חודשים על רקע הירידה בתפוקה והזמנות חדשות. מדד מנהלי הרכש ירד ל-47.9 נק' החודש לעומת צפי לירידה לרמה של 48.5 נק'.

תמונת מצב המציגה את בריאותו של המשק המשלבת פעילות השירותים עם תפוקת התעשייה - נותרה ללא שינוי ברמה של 50.3 בחודש נובמבר.

תפוקת הייצור ירדה בקצב המהיר ביותר מאז יוני 2009, היצרנים הגרמניים ניצבים בפני ירידה בביקוש למוצרים ברחבי העולם. הערכות הן כי החששות ממשבר החוב באירופה מתחיל לחלחל לכלכלה הריאלית.

הביקוש של משקי הבית העלה את הצמיחה ב-0.5% ברבעון השלישי אך המצב רוח של המשקיעים ירד ותדלק את התחזית לירידה חדה בחודשים הקרובים.

עוד מראה הסקר כי הזמנות חדשות ירד ל-42.6 נק' מ-45.1 נק' בחודש הקודם. בחודש ספטמבר הזמנות תעשייתיות סבלו ירידה חדה שחלה מאז 2009 על רקע חולשה בביקושים בגוש האירו.

הייצור התעשייתי מראה גם הוא על התכווצות עם ירידות של 2.7% בספטמבר לעומת אוגוסט.