בכיר במוטורולה: "מה הבעיה עם סמארטפונים? הם חכמים מדי"

כך אומר ספירוס ניקולאקופולוס - סגן נשיא אזורי במוטורולה מוביליטי, המבקר בישראל לרגל השקת הסמארטפון החדש רייזר ■ עלות הרייזר בפרטנר תעמוד על 3,920 שקל

מוטורולה מוביליטי נהפכה בין לילה מחברה שטרודה זה שנים בניסיון לצאת לדרך חדשה, לבעלת ברית עתידית של גוגל - לאחר שענקית החיפוש הודיעה באמצע אוגוסט שתרכוש אותה עד סוף 2011 ב-12.5 מיליארד דולר.

מוטורולה מוביליטי היא הזרוע של מוטורולה שאמונה על ייצור טלפונים סלולריים ופיתוחם, טאבלטים ואביזרי בלוטות'. נוסף על כך, למוטורולה יש חברה נוספת בשם מוטורולה סולושנס, האחראית על התשתיות.

מאז ההודעה על הרכישה, מוטורולה נמצאת אפילו עוד יותר על הרדאר בתחום הטכנולוגיה. הסמארטפונים שלה יוצאים לשוק רק עם מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, כבר מ-2009, כך שהממשקים הנוחים פחות שאפיינו את הטלפונים שלה הוחלפו.

ביום ג' קיימה מוטורולה אירוע השקה בישראל של מכשיר הדגל החדש שלה, RAZR (בארה"ב מוכר תחת השם דרויד רייזר). גולת הכותרת של הסמארטפון החדש היא העובי שלו, 7.1 מ"מ בלבד (לשם השוואה, עוביו של הגלקסי אס 2 של סמסונג הינו 8.5 מ"מ).

התחרות על העובי של המכשירים אינה מאפיין הקאמבק היחיד בדגם החדש. מוטורולה מחזירה את השם רייזר - המוכר מסדרת הטלפונים V3 של החברה האמריקנית ב-2004. הסמארטפון הזה עשוי חומרים קשיחים, שאמורים להגן עליו חרף העובי הדק.

המכשיר עשוי חומר בשם קוולר - חומר חזק וחסין, אשר משתמשים בו לייצור אפודות מגן. מעבר לכך, המסך מגיע בטכנולוגיה שאמורה להיות עמידה לשריטות (בעיה שאמורה להיות מוכרת לבעלי הגלקסי אס 2), ואפילו מוגן בפני נזקי מים קלים.

המכשיר בעל מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ; ומסך בגודל 4.3 אינץ' בטכנולוגיית Super AMOLED. מערכת ההפעלה במכשיר היא אנדרואיד 2.3.5 (ג'ינג'יירבירד).

הרייזר הושק בעולם ב-11 בנובמבר; לדברי מוטורולה, בישראל הוא עתיד לצאת בסלקום ובפרטנר ב-29 בחודש, ולאחר מכן גם בפלאפון. מדובר בהשקה מהירה יחסית לשוק הישראלי, שבו מכשירים יכולים לצאת לשוק גם חודשים לאחר שיצאו בעולם.

עלות הרייזר בפרטנר תעמוד על 3,920 שקל (או 109 שקל ב-36 תשלומים). פרטנר תיתן החזר מלא בשימוש מעל 299 שקל. במוטורולה מוביליטי בארץ מתכננים להשקיע 3 מיליון שקל בתקציב השיווק למכשיר זה.

הגנה בכיס

"אני לא בטוח שהקוולר ברייזר יעצור כדור של אקדח, אבל אני מעדיף שהטלפון הזה יהיה בכיס החולצה שלי", אמר ספירוס ניקולאקופולוס, סגן נשיא ומנהל כללי למכשירים הניידים באסיה, מזרח תיכון ואפריקה במוטורולה מוביליטי, המבקר בישראל לרגל ההשקה.

"הבעיה עם סמארטפונים, שהם חכמים מדי", אמר ניקולאקופולוס. מוטורולה מנסה לפתור את הבעיה הזו עם יישום מעניין. "הרייזר מסוגל ללמוד שבשש בערב המשתמש מגיע הביתה, והוא יודע שצריך לכבות את ה-GPS ולהוריד את רמת התאורה במכשיר באופן אוטומטי". היכולת הזו אמורה לחסוך עד 30% מאורך חיי הסוללה; נשמע כמו פתרון מוצלח לאחת הבעיות הקריטיות בסמארטפונים כיום.

קשרים בעולם

הרכישה בידי גוגל מעסיקה את מוטורולה מוביליטי, ואולם לניקולאקופולוס אין הרבה מה להוסיף בעניין זה. "כולם מנסים לשאול מה הולך לקרות בעקבות הרכישה של גוגל. כרגע אנחנו עדיין שתי חברות נפרדות.

"אנחנו עובדים בנפרד - ואין הרבה אינטראקציה בינינו", אמר ניקולאקופולוס בשיחה עם "גלובס". "עד הרכישה אנחנו לא יכולים להגיב ולומר מה יהיה".

* מהי לדעתך הסיבה לכך שגוגל החליטה לרכוש את מוטורולה מוביליטי?

"אתה צריך לשאול את זה את גוגל. אני חושב שיש לנו הרבה דברים להציע. אנחנו חדשניים בחומרה, בחוויה; יש לנו הרבה קשרים בעולם עם מפעילות סלולריות, ויש לנו גם הרבה קניין רוחני".

סדרת הדגל של הסמארטפונים, בעלי מערכת ההפעלה מבית גוגל, נושאת את השם נקסוס. את המכשירים מייצרות HTC וסמסונג. מדובר בטלפונים הרשמיים שגוגל מקדמת במסיבות העיתונאים שלה, ואמורים להגיע ראשונים עם הגרסאות החדשות של אנדרואיד.

מוטורולה עדיין לא זכתה למכור מכשיר נקסוס. "השקנו כמה טלפונים מדגם דרויד עם החוויה של גוגל, וגם טאבלט ה-Xoom היה הראשון שהגיע עם אנדרואיד 3.0. אם תגיע ההזדמנות, ונחשוב שזה נכון למוטורולה - נשקול את זה", אמר ניקולאקופולוס.

שמי הכלכלה העולמית המתקדרים בעננים כהים אינם מסייעים במיוחד למצב השוק, כאשר לקוחות צריכים להשקיע כסף בשדרוג של סמארטפון שקנו רק לפני שנה-שנתיים, במיוחד כשקשה לומר שהמכשירים החדשים ממציאים את הגלגל.

"יש עדיין אזורים שהמצב הכלכלי בהם טוב, כמו חלק גדול מהמדינות במזרח התיכון, סין והודו", התייחס ניקולאקופולוס לשאלתנו בעניין. "צפון אמריקה הייתה תמיד שוק חזק בשבילנו, ועדיין ממשיכה להיות כך. מהמבט שלנו כחברה גלובלית, אנחנו יכולים לראות את הצדדים החיובים והשליליים בכל אזור, ויכולים להתמקד באזורים שבהם אנו מעוניינים".