הטיפ היומי: קבוצת בנייה עם פוטנציאל זינוק של 74%

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית וינצ'י הצרפתית בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 47.5 אירו

וינצ'י (VINCI, סימול בפריס: DG.FP) הינה קבוצת התשתיות הגדולה באירופה, המספקת שירותים בכל העולם. פעילותה הקבלנית של הקבוצה מחולקת לשלוש חטיבות: בנייה, כבישים ואנרגיה, והיא כוללת בין היתר מימון ותפעול תשתיות תחבורה, שיפוץ ותחזוקת כבישים וביצוע פרויקטי פיתוח עירוניים.

וינצ'י ממשיכה לשמור על תוצאות רבעוניות יציבות, ומציגה צמיחה חיובית בהכנסות בכל החטיבות. הכנסות החברה, אשר עמדו ברבעון השלישי על כ-9.6 מיליארד דולר (עלייה של 2.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד), תאמו את הערכות הקונצנזוס. לעומת זאת, החוב נטו של החברה הופחת בשיעור גבוה משצפינו, לכ-3 מיליון דולר.

אנו צופים צמיחה בהכנסות בשיעור של 8.4% בשנת 2011 הפיסקלית, וברווח הנקי של 8.9%. הקבוצה לא נפגעה מהאטה בפעילות הבנייה, והיא ממשיכה ליהנות מסביבת פעילות טובה בצרפת, גרמניה ופולין, ולהערכתנו הרווחים בפעילות הבנייה ימשיכו להכות את מתחריה בענף.

ההכנסות מבנייה יצמחו לדעתנו בשיעור של 2%-2.5% במהלך 2012-2013, בין היתר הודות לפרויקטים גדולים. פרופיל האשראי האיכותי ממנו נהנית החברה, מאפשר לה בעת הנוכחית להמשיך ולממן חובות ארוכי טווח בתנאים מועדפים.

אנו ממליצים על מניית וינצ'י ב"קנייה" במחיר יעד של 47.5 אירו - כ-74% מעל מחירה הנוכחי. לדעתנו, המניה זולה כעת כשהיא נסחרת במכפיל רווח נמוך של 10.1 בהשוואה לממוצע של 13.1 בחמש השנים האחרונות.

*** נכתב ע"י מחלקת המחקר של מריל לינץ'