לקראת רכישה: מיקרוסופט ויאהו חתמו על הסכם סודיות

על פי תנאי ההסכם מיקרוסופט תקבל גישה לדוחותיה הכספיים של של יאהו ולניהול הבכיר של החברה לקראת גיבוש הצעת מחיר ■ מיקרוסופט שוקלת לסייע במימון חלקי של רכישת יאהו באמצעות קרנות פרייבט אקוויטי

מיקרוסופט חתמה על הסכם סודיות עם חברת יאהו, כך מדווח היום (ה') ב"בלומברג". על פי תנאי ההסכם ענקית התוכנה, מיקרוסופט תקבל גישה לדוחותיה הכספיים של של יאהו ולניהול הבכיר של החברה. המידע שיצטבר בראשותה של מיקרוסופט, לאחר שיתאפשר לה מבט קרוב יותר על יאהו, יאפשר לה לגבש הצעת מחיר, כך על פי מקורות המקורבים לחברה. נזכיר, מיקרוסופט שוקלת לסייע במימון חלקי של רכישת יאהו באמצעות קרנות פרייבט אקוויטי.

עוד על פי הדיווח, בחברת יאהו ביקשו להציג הצעות מחיר כבר בשבוע הבא, אמרו מקורבים לחברה. על פי המקורות, המציעים עשויים לבקש לרכוש רק מניות מיעוט של יאהו כיוון שאין להם את המימון הדרוש להשתלטות מלאה על החברה. עוד מדווחים המקורות כי מיקרוסופט תסייע במימון חלקי של רכישת יאהו ולא תנסה לרכוש את החברה.

מאז פיטוריה של המנכ"לית קרול בארטס, בתחילת ספטמבר, שקועה יאהו במצב כאוטי. החברה שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות Allen & Co. כדי לערוך 'סקירה אסטרטגית' של עסקיה, כאשר במקביל היא משתפת פעולה עם חברת השמת המנהלים Heidrick & Struggles, על מנת לאתר מועמדים מתאימים לתפקיד מנכ"ל החברה. מספר רוכשים אפשריים הביעו עניין בהשתלטות על יאהו, ביניהם קרנות הפרייבט אקוויטי סילבר לייק, פרובידנס, ביין, הלמן אנד פרידמן, בלקסטון ו-KKR.

לאחרונה פורסם כי גם ענקית החיפוש גוגל יצרה באחרונה קשר עם לפחות שתי קרנות פרייבט אקוויטי, על מנת לבדוק את האפשרות שגוגל תסייע לממן עסקה שבמסגרתה ישתלטו הקרנות על עסקי הליבה של יאהו. הצדדים המעורבים ערכו שיחות ראשוניות בעניין אך טרם ניסחו הצעה קונקרטית לרכישת עסקי הליבה של יאהו.