הראל השקעות: הפסד נקי של 61 מיליון ש' ברבעון השלישי

בשל השפעת התשואות השליליות בשוק ההון סיימה הקבוצה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 בהפסד כולל של כ-70 מיליון שקל

קבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לתשעת החודשים הראשונים ולרבעון השלישי של שנת 2011. בשל השפעת התשואות השליליות בשוק ההון סיימה הקבוצה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 בהפסד כולל.

ההפסד הכולל, המורכב מרווח לאחר מס בתוספת השינוי נטו בקרן הון בגין נכסים פיננסיים זמינים למכירה ושינויים אחרים בהון העצמי, הסתכם בכ-70 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-428 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הכולל ברבעון השלישי הסתכם בכ-162 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-221 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מרווח להפסד נובע בעיקר מהשפעת שוק ההון שהתשואות בו היו שליליות ביחס לתשואות חיוביות בתקופה המקבילה אשתקד ובשל כך שברבעון המקביל אשתקד ניגבו דמי ניהול משתנים בסך של כ- 65 מיליון שקל, למול אי גביית דמי ניהול משתנים ברבעון השלישי של שנת 2011.

הרווח הנקי של הראל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 הסתכם בכ-144 מיליון שקל למול רווח נקי של כ-369 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-61 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 168 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מישל סיבוני, מנכ"ל משותף בהראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים: "בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2011 ועל אף המשבר, קבוצת הראל ממשיכה להציג צמיחה בפרמיות. תוצאות הקבוצה, מעידות על איתנותה ועל יציבותה, בעיקר בתקופה של שוק הון תנודתי".

סיבוני הוסיף: "מאמצע 2011 התחזקה התחזית להאטה משמעותית בצמיחה במדינות המערב. החשש להתפרקות גוש האירו השפיע לרעה על שוקי ההון בחודשים האחרונים, אך בהשוואה למדינות המערב מצבה של ישראל טוב יחסית".

סך הנכסים המנוהלים על ידי הקבוצה, בביטוח, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות נאמנות ושירותים פיננסים הסתכם ב-30 בספטמבר 2011 בכ-98.8 מיליארד שקל.