אלקטל-לוסנט חושפת את הפתרון לשירותי ענן שפותח בישראל

מטרת הענן למפעילי תקשורת היא לעזור להעביר את יכולות הרשת והשירותים שלהם לסביבת ענן ■ באופן שכזה, יוכלו ספקי התקשורת להציע שירותים חדשים ללקוחותיהם במהירות, באיכות טובה יותר ובעלות נמוכה יותר

חברת אלקטל-לוסנט חושפת בפעם הראשונה את מערכת ה-CloudBand שפותחה בישראל. ה-CloudBand מחבר בין מחשוב הענן ורשתות תקשורת. קבוצת ה-Cloud, אשר מנוהלת במרכז הפיתוח בפתח-תקוהו, תאפשר לספקיות התקשורת הנייחת והסלולרית להביא את היתרונות של הענן אל תוך פתרונות ושירותי הרשת שלהם. כמו כן, מאפשרת למפעילי התקשורת להציע מגוון חדש של שירותים מבוססי ענן ייחודיים ללקוחותיהם הפרטיים והארגוניים תוך הבטחת ביצועי רשת.

מטרת הענן למפעילי תקשורת היא לעזור להעביר את יכולות הרשת והשירותים שלהם לסביבת ענן. באופן שכזה, יוכלו ספקי התקשורת להציע שירותים חדשים ללקוחותיהם במהירות, באיכות טובה יותר ובעלות נמוכה יותר. באמצעות CloudBand, יוכלו ספקי התקשורת להעביר חלקים קריטיים רבים של תשתיות הרשת שלהם למערך וירטואלי, על ידי הפיכתם לתוכנה הפועלת מתוך סביבת ענן, ויסופקו על פי הצורך בפועל, בהתאם לתבניות השימוש המשתנות של המנויים.

כך למשל, שירותי ה-SMS והוידאו יסופקו באמצעות אותן תשתיות ללא צורך בחומרה יעודית. גישה זו מאפשרת למפעילים תשתית גמישה הגדלה על פי תמהיל השירותים והשימוש בהם. היות שכך, בשעת עומס בשרותי SMS, מערכת הניהול, ה-CloudBand, תקצה משאבים נוספים לשרותי ה SMS באופן דינאמי. כמו כן השקת שירותים חדשים ובחינתם ברשת אפשרית ללא השקעה משמעותית. דרך זו אידיאלית להתחלה קלה ולגדילה רק בהתאם לביקוש בפועל.

בנוסף, פותחת המערכת אפשרות ליצירת הכנסה נוספת עבור המפעילות, תוך שהן מציעות ללקוחותיהן שרותי מחשוב ענן לאפליקציות שלהם. כך למשל לקוח עיסקי יוכל להגדיר שירות כמו אחסנת מידע על פי צרכיו תוך ששירותי הרשת המחברת מבטיחים אמינות ואיכות הישום כולו.

את החטיבה העסקית של ה-Cloud באלקטל-לוסנט המונה כיום כ-50 אנשי פיתוח ומוצר בישראל, מנהל דור סקולר, אשר שב עם משפחתו ארצה על מנת להקים את הפעילות מישראל.

דור סקולר מנהל חטיבת הענן של אלקטל לוסנט בישראל מציין כי בתוך מספר חודשים הצליח המרכז לפתח מוצר ופתרון פורץ דרך המשלב טכנולוגיה ייחודית ומודלים עסקיים חדשניים המבשר שינוי אמיתי בדרך בה מפעילי התקשורת עתידים לפעול.

"הפתרון ישנה באופן קריטי את אספקת השירותים של מפעילי התקשורת מצד אחד ואת חווית המשתמש של הלקוחות מצד שני. הפתרון אשר מפותח בישראל כבר מעורר עניין רב בקרב מפעילי תקשורת מהגדולים בעולם אשר כבר החלו לבחון אותו", הוסיף סקולר.