ברקליס: "איטליה וספרד זקוקות ל-500-800 מיליארד אירו"

להערכת בנק ההשקעות ברקליס קפיטל: שלושת הגורמים שעשויים להשתתף בסיוע האמור הם קרן החילוץ של אירופה (EFSF), קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה

בברקליס קפיטל סבורים כי לא יהיה מנוס, ספרד ואיטליה זקוקות לסיוע חיצוני שיהווה מגן מפני בעיות החוב העצומות וימנע את הידרדרות המשבר, "ספרד ואיטליה תזדקקנה ל'מגן פיננסי' בשיעור של 500-800 מיליארד אירו", כך מעריכים בסקירה כלכלית גלובלית. בברקליס מעריכים את היקף הסיוע לשתי המדינות יחד. להערכת בנק ההשקעות, שלושת הגורמים שעשויים להשתתף בסיוע האמור הם קרן החילוץ של אירופה (EFSF), קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה.

"המימון לא בהישג בשלב זה, המצב צריך להחמיר מעט לפני שיוצע הסיוע, מעבר לכך סיוע כזה הוא לא בבחינת ה'בזוקה' של אירופה, החילוץ הגדול שכולם מצפים לו", כך מבהירים כלכלני הבנק הבריטי.

בברקליס קפיטל סבורים כי כלכלות גוש האירו ייכנסו למיתון ברבעון הקרוב, כלכלני הבנק מעריכים כי התמ"ג ברבעון הרביעי יעלה ב-0.4% ו-0.2% ברבעון הראשון של 2012. לגבי הצמיחה בשנת 2012 כולה, צופים ירידה ל-0.2% לעומת 0.4% בתחזית הקודמת. עוד צופים בברקליס קפיטל כי הבנק המרכזי באירופה יחתוך את הריבית ב-0.25% בחודש דצמבר ובעוד 0.25% בחודש ינואר ובסך הכל מדובר בירידה נוספת של 0.5% בריבית של גוש האירו.

למרות הדאגה הרבה שמביעים בברקליס קפיטל לגבי איטליה וספרד, בבנק ההשקעות לא רואים סיבה לדאגה באשר לתשואות האג"ח של גרמניה, ומציינים כי מדובר בשינוי טכני בלבד. לעומת זאת, מציינים הכלכלנים כי תשואות האג"ח של צרפת ובלגיה מונעות מגורמים מהותיים יותר ומשקפות את הבעיות הנובעות ממשבר החוב באירופה.