מיטב: הפחד חוזר - זינוק בפדיונות מהקרנות בשבוע שעבר

מאז תחילת גל הפדיונות, בחודש מרץ 2011, פדו המשקיעים מקרנות הנאמנות המסורתיות כ-29 מיליארד שקל

שוב חוזר הניגון ושוב תעשיית הקרנות מוצאת את עצמה בגל של פדיונות. לאחר שבוע קשה, שבמרכזו ירידות השערים שלא פסחו כמעט על אף אפיק, מהמניות דרך האג"ח הקונצרני ועד האג"ח הממשלתי, נראה כי ביטחון המשקיעים רשם שפל נוסף שהובילו אותו להגדיל מחדש את משיכת הכספים מקרנות הנאמנות.

בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות פדיונות של כ-500 מיליון שקל - זינוק של פי שניים מהשבוע הקודם לו. בסה"כ מדובר על קצב הפדיונות הגבוה ביותר ב-8 השבועות האחרונים. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

קרנות אג"ח חברות וכללי בראש הפודות עם יציאת כספים של כ-340 מיליון שקל. קרנות הנאמנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) סבלו מפדיון שבועי גבוה יחסית, ומתבקש לנוכח הירידות החדות, של כ-60 מיליון שקל.

בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמה האטה בקצב הפדיונות שהסתכמו בשבוע החולף בכ-30 מיליון שקל בלבד. הקרנות השקליות מנגד רשמו גיוס שבועי נוסף של כ-15 מיליון שקל - גיוס שבועי חמישי ברציפות.

הקרנות הכספיות ממשיכות לסבול ממגמת הפדיונות לאחר יציאת כספים שבועית נוספת של כ-80 מיליון שקל שמסכמת, עד עתה, פדיון חודשי של כ-600 מיליון שקל.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום סך נכסים של כ-146 מיליארד שקל.

במיטב מציינים כי מאז תחילת גל הפדיונות, בחודש מרץ 2011, פדו המשקיעים מקרנות הנאמנות המסורתיות כ-29 מיליארד שקל. אם ננטרל את הגיוסים הגבוהים לקרנות המק"מ השקליות ושער מיועד, הרי שמדובר על פדיון חריג וגבוה של כ-36 מיליארד שקל.