המחאה פגעה גם ברשת מגה: ירידה של 6.5% במכירות

המנכ"ל זאב וורמברנד: "מגה החלה בסדרה של מהלכי התייעלות בהוצאות המטה ובהוצאות המכירה, הכוללים צמצום כוח-אדם במטה והוצאות אחרות"

חברת רבוע כחול פרסמה היום (ב') את תוצאותיה לרבעון השלישי ול-9 החודשים הראשונים של 2011. בשורה העליונה הסתכמו הכנסות החברה בכ-11.55 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-5.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 109%. עיקר הגידול בהכנסות נבע מהכללת תוצאות דור-אלון .

הכנסות מגזר הסופרמרקטים הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של 2011 בכ-5.07 מיליארד שקל, לעומת כ-5.15 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 1.5% וירידה של 1.2% במכירות סניפים זהים, וקיטון בתרומת הסניפים שאינם זהים.

בחברה מציינים כי עיקר הירידה נבע מהשפעת המחאה החברתית בארץ, אשר החלה בשלהי הרבעון השני של השנה ואשר הביאה להפחתה במחירי המכירה לצרכן ולקיטון בביקושים ופגעה במכירות המגזר; וכן מעיתוי חגי תשרי, שהמכירות בגינם נכללו ברבעון השלישי והרביעי השנה, ואשתקד נכללו במלואם ברבעון השלישי.

הרווח הגולמי ב-9 החודשים הראשונים של 2011 הסתכם בכ-2.22 מיליארד שקל (כ- 23.6% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ-1.57 מיליארד שקל (28.5% מההכנסות) ב-9 החודשים הראשונים של 2010.

ללא השפעת תוצאות דור-אלון קטן הרווח הגולמי ב-18.4 מיליון שקל. הקיטון ברווח הגולמי נבע בעיקר מירידה במכירות מגזר הסופרמרקטים (שיעור הרווח הגולמי הסתכם ל-27.9% ב-9 החודשים הראשונים של 2011, לעומת 27.6% בתקופה המקבילה אשתקד) ומירידה במכירות ובשיעור הרווח הגולמי במגזר הנון פוד, שקוזזה בחלקה מעלייה בהכנסות מגזר הנדל"ן.

בשורה התחתונה דיווחה רבוע כחול כי הרווח הנקי ב-9 החודשים הראשונים של 2011 הסתכם בכ-150 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-61 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

הגידול ברווח הנקי התקופה מול התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהכללת תוצאות דור-אלון ומהשפעת שיערוך אופציית דיינרס והטבת מס מימוש האופציה. הרווח ב-9 החודשים הראשונים של 2011 המיוחס לבעלי המניות בחברה הסתכם בכ-129 מיליון שקל.

ברבעון השלישי דיווחה החברה על רווח נקי של 40 מיליון שקל, לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי גדל בכ-26% לרמה של 72 מיליון שקל (2.2% בלבד מההכנסות). ללא השפעת תוצאות דור-אלון, הרווח התפעולי הצטמק בכ-30 מיליון שקל.

הכנסות מגזר הסופרמרקטים (רשת מגה) הצטמקו ברבעון בכ-6.5% לכ-1.67 מיליארד שקל, לעומת 1.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בהתייחס למגזרי המזון והנון פוד אמר מנכ"ל החברה, זאב וורמברנד, כי "העמקת התחרות והמחאה החברתית היו שתי המגמות אשר השפיעו על שוק קמעונאות המזון ב-9 החודשים הראשונים של השנה. העמקת התחרות התבטאה בפתיחה מואצת של שטחי מסחר ובהסבות סניפים לפורמטים מוזלים.

"המחאה החברתית השפיעה על הרגלי הצריכה בכלל וצריכת המזון בפרט וניכרת בדרך של ירידה במכירות מגזר הסופרמרקטים ברבעון השלישי. בנוסף, העלייה בהוצאות הקשורות לשכר המינימום ושכר הדירה הובילו לשחיקת הרווח התפעולי של מגזר הסופרמרקטים.

"החברה החלה בסדרה של מהלכי התייעלות בהוצאות המטה ובהוצאות המכירה, אשר כוללים צמצום כוח-אדם במטה והוצאות אחרות. מהלכים אלה ננקטים כחלק ממענה החברה למצב התחרותי החדש. בכוונתנו לפתוח, בהתאם לתוכנית הרב-שנתית שהוצגה השנה, 15 סניפים בשטח כולל של כ-18 אלף מ"ר עד תום 2012 , רובם בפורמט מגה בעיר.

"עדן טבע מרקט תסיים בתחילת 2012 את השלב השני בפריסת הרשת, כאשר תמנה כ-20 סניפים - 11 סניפים עצמאיים ו-9 סניפי עדן במגה. בשנת 2011 נביא את עדן טבע מרקט לאיזון תפעולי, ובשנת 2012 אנו מצפים להציג רווחיות תפעולית.

"המותג הפרטי מהווה נדבך משמעותי בפעילות החברה, ומכירותיו יגיעו בסוף השנה לשיעור של כ-14% מסך מכירות הרשת. המותג הפרטי מגה מקנה לנו גמישות ודינמיות בזירת המחיר ובמגוון המוצרים, ובכוונתנו להמשיך ולפתח מוצרים חדשניים ופורצי דרך".