ח"כ רוני בר-און: "האוצר נוהג בבריונות מול רשות השידור"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "האוצר מעכב כבר חצי שנה את אישור תקציב הרשות" ■ מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם: "הרשות על סף קריסה כספית וטכנולוגית"

על סף קריסה? מנהלי רשות השידור מזהירים היום (ב') בוועדה לביקורת המדינה כי הרשות נמצאת על סף של קריסה כספית ומקצועית.

מנהלי הרשות אמרו את הדברים בדיון בוועדה לביקורת המדינה שעסק בשיבושי קליטת הרדיו בגליל המערבי, שיזם ח"כ רוברט טיבייב (קדימה).

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, הזהיר כי בגלל אי-אישור התקציב על-ידי האוצר, הרשות עומדת על סף פשיטת-רגל.

נציג מבקר המדינה דיווח כי לאור חשיבות העניין ייבדק נושא השיבושים בקליטת הרדיו האזורי במסגרת דוח המבקר השנתי.

"קריסה טכנולוגית"

בדיון בוועדה אמר הסביר היום בן-מנחם כי בנוסף לבעיות הכלכליות, רשות השידור נמצאת ערב "קריסה טכנולוגית" כהגדרתו, בגלל ציוד מיושן. "לחלק מהמכשור כבר אין בעולם חלקי חילוף, ומחלקות הבדק שלנו צריכות לתקן את הציוד 3 ו-4 פעמים", הוסיף בן-מנחם.

יו"ר הוועדה, ח"כ רוני בר-און (קדימה), מתח ביקורת קשה על התנהלות משרד האוצר, שלדבריו "נוהג בבריונות ומעכב כבר חצי שנה את אישור תקציב הרשות לשנה הנוכחית. הרשות מבקשת לנהוג על-פי חוק ומינהל תקין - והאוצר הוא שמונע זאת ממנה". יצוין כי נציגי האוצר לא הגיעו לדיון - למרות שהוזמנו.

"פגיעה בזכות יסוד"

במשך שנים מתלוננים תושבים פריפריה במדינת ישראל, ובהם גם תושבי הגליל המערבי, כי שידורי רשת ב, רשת ג' וקול המוסיקה אינם נקלטים כלל, ואילו שידורי הרדיו האזורי, גלי צה"ל, גלגלצ ורק"ע נקלטים עם הפרעות קשות.

"מדובר פגיעה בזכות היסוד לקבל שידורים בהיקף ובאיכות כמו כל אזרח אחר. לשידורים ליישובי קו העימות יש משמעות ביטחונית בעיתות חירום, ואין זו רק רק שאלה של איכות חיים - אלא של חיים ממש", התרעם יור הוועדה, ח"כ בר-און.

יוזם הדיון, ח"כ רוברט טיבייב, התריס "האם גם בתל-אביב תהיה הפסקה בשידורים של רשת ב', ולו ליום אחד?", וציין כי עבור דוברי הרוסית שבנצרת-עילית, רשת רק"ע היא ערוץ תקשורת יחידי.

"אנחנו כלי משחק בין אגף התקציבים לרשות השידור. זו אוכלוסיה משלמת מסים, ואין לשלול ממנה זכויות מסיבות לא ענייניות", טען סיון יחיאלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים.

"מדינת תל-אביב"

"בנתיבי איילון אין בעיות כאלה, כי זו מדינת תל-אביב. ביד ימין ראש הממשלה מנסה לחזק את התשתיות באזור - וביד שמאל מעמיקים את הפער", האשים עו"ד אריק מויאל, מנכ"ל אשכול גליל מערבי.

נציג מבקר המדינה, יובל חיו, דיווח כי בשנה הקרובה יעסוק דוח המבקר בכל אזורי הארץ בהם לא נקלטים שידורי רדיו, או שהם נקלטים בשיבושים קשים - ובמשמעות של תקלות אלה בשעת חירום.