אלטשולר: "מי שמאמין בכאוס מוחלט שיחזיק זהב בבית"

שלומי ברכה, סמנכ"ל השקעות פסגות: "בתיק ההשקעות שלנו כמחצית מהמניות נמצאות בחו"ל, כאשר באגרות חוב האחוז נמוך יותר, כיוון שהאלטרנטיבות יציבות משקפות תשואה נמוכה"

בכירי שוק ההון מסכימים כי השקעות בחו"ל הן מגמה שתגדל בשנים הקרובות בצורה משמעותית. בפאנל בכנס שווקים גלובליים של בית ההשקעות טנדם קפיטל גילה גלעד אלטשולר, בעלים ומנכ"ל משותף באלטשולר שחם כי שני שליש מתיק המניות של הנכסים המנוהלים על ידי החברה מושקע במניות בחו"ל ושליש מתיק אגרות החוב מושקע בחו"ל.

"אם מחזיקים 100 מיליון שקל בחו"ל קל מאוד לפעול במהירות", הסביר אלטשולר, "אין בישראל שוק אגרות חוב קונצרני או שוק מניות פעיל. יש מעט מאוד מניות שניתן לסחור בהן. אם רוצים לממש 100 או 200 מיליון באגרות חוב בשוק בישראל לא ניתן לבצע את זה".

הדברים נאמרו בפאנל: "האתגר והיתרונות בהשקעה בשווקים גלובליים" שנערך בכנס "שווקים גלובליים" של בית ההשקעות טנדם קפיטל שנערך היום במלון בתל אביב. בפאנל השתתפו אמיר הסל, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות, הראל ביטוח ופיננסים, צבי סטפק יו"ר מיטב בית השקעות, שלומי ברכה, סמנכ"ל השקעות בית ההשקעות פסגות, גלעד אלטשולר, בעלים ומנכ"ל משותף אלטשולר שחם ויאיר שני, סמנכ"ל השקעות דש בית השקעות.

שלומי ברכה, סמנכ"ל השקעות פסגות, אמר כי "אנחנו מסתכלים על הפיזור בניהול של נכסים בהיקף של 50 מיליארד שקל . רבע מהנכסים שאנחנו מנהלים מושקע בחו"ל, כאשר לפני שנתיים היינו בפיזור בחו"ל של 10 עד 15 אחוז מנכסים. במשך הזמן נראה גידול בהשקעות חו"ל, אבל במקביל נצטרך להסתכל על מחירים יחסיים. כדי להקטין סיכון יש צורך בפיזור תוך בחינת ערך אלטרנטיבות. בתיק ההשקעות שלנו כמחצית מהמניות נמצאות בחו"ל, כאשר באגרות חוב האחוז נמוך יותר, כיוון שהאלטרנטיבות יציבות משקפות תשואה נמוכה".

אמיר הסל, משנה למנכל ומנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים: "באופן כללי מה שקורה במשבר הנוכחי בשווקים שונה מ-2008 כאשר אז הכל נפל, במשבר הנוכחי יש שונות מסוימת בין מה שנתפס כמסוכן לבין מה שנתפס יותר מנותק ואפילו לא כל כך ירד. מניות נתפסות מסוכנות ואנחנו מנסים למצוא סקטורים שנחשבים חשופים לסיכון בלי סיבה אמיתית. חלק מהחברות המסחריות, בניגוד למדינות, נמצא במצב איתן ונתפסים בעין הסערה בגלל המיקום ושם אנחנו מזהים הזדמנויות".

בעניין הזדמנויות השקעה התייחס גלעד אלטשולר ואמר: "אנחנו מאמינים בחברות גלובליות שהצליחו להרחיב מכירות לדרום מזרח אסיה. צמיחה בארה"ב ואירופה לא נראה בשנים הקרובות חברות שיכנסו לפעילות בשווקים המתפתחים ירוויחו. בעשר השנים הקרובות סין ברזיל הודו ילכו קדימה. חברות גלובליות שנכנסות לשווקים אלה ייהנו מהרווחים. במקביל, גם חברות טכנולוגיה שפרוסות בעולם. אנחנו לא מאמינים בשווקים בסין, הודו וברזיל אלא בחברות רב לאומיות שפועלות בשווקים אלה".

יאיר שני, סמנכ"ל השקעות דש בית השקעות: "כל השוק נמצא בהגדלה עקבית של אחזקות בחו"ל. יש אלטרנטיבות וצורך בתהליך למידה ומחקר. יש אפשרות לניהול מקצועי בחו"ל -הם עושים עבודה טובה ולאורך זמן זה נותן פירות".

בסיכום הפאנל התייחסו צבי סטפק וגלעד אלטשולר להשקעה בזהב: צבי סטפק: "יש רכיב ספקולטיבי בזהב, אשר מסוגל לייצר גידור מול אפיק מנייתי מי שמשקיע בזהב ללא מניות פועל ספקולטיבית. מי שמחזיק תיק מניות יכול להגן עליו עם רכיב קטן של זהב".

גלעד אלטשולר: "זהב זו השקעה טובה כנגד מצב של כאוס מוחלט. מי שמאמין בכאוס מוחלט שישים את מטילי הזהב בכספת בבית. מהתעודות על זהב ניתן יהיה לעשות טאפט. לא תהיה להן משמעות אם הבנקים יקרסו".