הותר לפרסום: נעצרו פעילי חמאס בירושלים שגייסו כספים

בחודשים האחרונים עצרו השב"כ והמשטרה מספר פעילים בכירים בארגון חמאס במזרח ירושלים שפעלו לגיוס כספים שמיועד לטרור מחו"ל ■ במהלך הימים האחרונים הוגשו נגדם כתבי אישום

השב"כ התיר לפרסום כי בפעילות משותפת עם המשטרה נעצרו בחודשים האחרונים מספר פעילים בכירים של ארגון חמאס בירושלים. מחקירתם עולה כי הם שימשו כ"מועצה מצומצמת" שפעלה בחשאי לגיוס כספים שנועדו לטרור מחו"ל, וחיזקו את האחיזה של הארגון בקרב האוכלוסייה במזרח ירושלים.

המועצה המצומצמת כללה מספר פעילים בכירים של ארגון החמאס מירושלים והייתה אחראית על דרכי הפעולה ותקצוב פעילויות חמאס בעיר.על פי הודעת השב"כ, העבירות המיוחסות לאנשי החמאס בירושלים, מקדמות פעילות טרור וחותרות תחת הריבונות הישראלית בעיר ירושלים.

העצורים המרכזיים הם:

■ יעקוב אבו עצב - יליד 1972, תושב העיר העתיקה בירושלים. נחשב למנהיג חמאס בירושלים מכוח עמידתו בראש המועצה המצומצמת של חמאס בעיר. הוא הורשע בשנת 2005 על ידי בית המשפט הצבאי ביהודה בהחדרת כספי טרור מחו"ל, אשר בחלקם שימשו למימון היערכות חמאס לבחירות באיו"ש.

■ כפאח סרחאן - יליד 1970, תושב שכונת סילואן במזרח ירושלים. חבר במועצה המצומצמת של חמאס בירושלים ואיש הכספים של הארגון. עד למעצרו פעל ב"מוסד אלקדס לפיתוח" בבית חנינא, שחלק מפעילותו של חמאס בירושלים התבצעה מתוך כתליו.

■ אחמד עליאן - יליד 1976, תושב שכונת בית צפפא בירושלים. חבר במועצה המצומצמת של חמאס בירושלים, אשר שימש כאחראי חמאס בבית צפפא.

■ פואד חמדיה - יליד 1969, תושב ואדי ג'וז בירושלים, חבר במועצה המצומצמת של חמאס בירושלים. שימש כראש הוועדה הדתית בירושלים.

■ אשרף עאשור - יליד 1978, תושב ראס אל עמוד. סייע בהכנסת כספי טרור מחו"ל לטובת מימון פעילות חמאס בירושלים.

בשב"כ ציינו כי ניסיון העבר מוכיח כי הפעילות החינוכית, הדתית והארגונית של חמאס בירושלים מהווה קרקע להתפתחות פעילות טרור. במהלך הימים האחרונים הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בבירה כתבי אישום כנגד הפעילים, המייחסים להם בין היתר עברות של פעילות בארגון טרור, הלבנת הון וביצוע פעולה ברכוש למטרות טרור, חברות בארגון טרור ועוד.