על רקע צפי לגידול בתיירות הנוצרית: הושקה דרך הבשורה

הדרך, בה נחשפים נופיה התנכיים של הגליל, כוללת 62 ק"מ של דרך עפר, החוצה יישובים ומטעים ומתאימה להליכה ברגל, לרכיבה באופניים ועל גבי סוסים

לאור הגידול בתיירות הנוצרית לישראל בשנים האחרונות וצפי לגידול נוסף של כ-200 אלף תיירים נוצרים בשנתיים הקרובות השיק היום משרד התיירות את "דרך הבשורה" - תוואי דרכו של ישו בגליל התחתון, מנצרת - כפר ילדותו, אל צפון הכינרת - אזור שליחותו.

הדרך, בה נחשפים נופיה התנכיים של הגליל, כוללת 62 ק"מ של דרך עפר, החוצה ישובים ומטעים ומתאימה להליכה ברגל, לרכיבה באופניים ועל גבי סוסים. תחילתה של הדרך בהר הקפיצה בנצרת והיא מסתיימת בכפר נחום, ולכל אורכה סימון מיוחד עם לוגו ייעודי לצד סימון שבילים.

המסלול החדש הושק במטרה להעשיר את מוצר התיירות של ישראל עבור התיירות הנוצרית, שמהווה למעלה מ-65% מתנועת התיירות הנכנסת. שיפוץ המסלול והכשרתו נעשה בשיתוף הקרן הקיימת לישראל, בהשקעה כוללת של 3 מיליון שקלים. במסגרת העבודה, הוכשרה מערכת נתיבי תנועה מודולרית המעמידה לרשות התייר מסלולים בהם ניתן לשלב סיור רגלי, רכוב (באופניים או רכב) וכן שיט לאורך הכנרת.

על-פי הערכות משרד התיירות, פיתוח דרך הבשורה יביא להעלאה משמעותית במספר המבקרים הישראליים והתיירים באזור, ימשוך בעלי עסקים ויזמי תיירות ויביא להקמת עסקים חדשים שיעניקו שירותים שונים למטיילים בה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "התיירות הנוצרית על גווניה השונים מהווה את העוגן המרכזי בתיירות הנכנסת לישראל. לדרך הבשורה, שמעצימה את חווית הביקור הרוחנית של כל תייר והמטייל שמגיע לישראל, ובפרט הנוצרים שביניהם, תהיה השפעה חיובית רבה למיצוי הפוטנציאל התיירותי של אזור הכנרת.