ליגה אירופית: הישראליות סופרות בונוסים של 33 מיליון שקל

אלו המענקים שהבטיחו לעצמן עד כה הפועל ת"א, מכבי ת"א ומכבי חיפה מאופ"א; מעל כולן: חיפה, עם 20 מיליון שקל (בזכות מוקדמות ליגת האלופות)

ערב המחזור החמישי והלפני אחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית, הנציגות הישראליות סופרות את הכסף. או יותר נכון - את הכסף שהן מפספסות. אופ"א מעניקה בונוס של 140 אלף אירו על כל ניצחון בשלב הבתים, ועוד 70 אלף אירו על תוצאת תיקו (Prize Money), רק שבינתיים הישראליות ממעטות לצבור כספים: בסך הכל צברו עד עכשיו נציגות ליגת העל מענקים בגובה 420 אלף אירו, מתוך 1.68 מיליון אירו אפשריים (25% בלבד).

מכבי חיפה, שצברה שש נקודות המציבות אותה בעמדה מצוינת לעלות לשלב הנוקאאוט, מובילה מבין הישראליות עם 280 אלף אירו. אם אכן תצליח חיפה להעפיל מהבית שלה, היא תרוויח בונוס נוסף של 200 אלף אירו. שתי התל-אביביות, שצברו יחד 2 נקודות בלבד ואיבדו סיכוי מעשי לעלות שלב, מסתפקות בינתיים במענקים של 70 אלף אירו בלבד כ"א.

יש לציין כי ללא קשר לבונוסים עבור ניצחונות ותוצאות תיקו, חילקה אופ"א מענק העפלה אוטומטי לשלב הבתים של מיליון אירו לכל קבוצה (במקרה של מכבי חיפה, בונוס זה הצטרף לתשלומים קודמים של כ-2.69 מיליון אירו, אותם קיבלה העונה הקבוצה עבור הישגיה במוקדמות ליגת האלופות). כך שחיפה כבר עכשיו הבטיחה לעצמה כ-20 מיליון שקל מאופ"א עבור העונה האירופית הנוכחית (3.97 מיליון אירו). הפועל ת"א, שנהנתה בעונה שעברה משיא כל הזמנים לקבוצה ישראלית באירופה עם הכנסה של כ-51 מיליון שקל, עומדת העונה על 6.25 מיליון שקלים בלבד. בסך הכל הבטיחו שלוש הנציגות הישראליות הבכירות באירופה העונה (חיפה, הפועל ת"א, מכבי ת"א) כ-33 מיליון שקל.

בנוסף לכל הסכומים המדוברים, מעניקה אופ"א לכל קבוצה נתח מזכויות השידור של הליגה האירופית (Market Pool). עם זאת, מדובר על סכומים זניחים יחסית, ככל שמדובר על מועדונים מישראל: הנציגה המקומית האחרונה שהשתתפה במפעל, הפועל ת"א בעונת 2009/10, קיבלה בגין זכויות השידור רק 89.3 אלף אירו.

הפועל ת"א היא הראשונה מבין הישראליות שתשחק במחזור החמישי, כבר הערב (ד') ברומניה (22:05, ספורט 1) במשחק אצל ראפיד בוקרשט. מכבי חיפה תתארח מחר בקפריסין אצל לרנקה (20:00, ערוץ 9), ומיד לאחר מכן תארח מכבי ת"א בבלומפילד את בשיקטאש הטורקית (22:05, ערוץ 9).