האחיות בוולפסון שובתות מחר - עבודה במתכונת חירום

היום השביתו האחיות את חדרי המיון, ואילו מחר ישביתו את העבודה בביה"ח כמעט בכל המחלקות ■ בביה"ח יתקיימו ניתוחים דחופים בלבד

אחרי שנטשו מספר פעמים את המחלקות הפנימיות, האחיות בבית החולים וולפסון שבחולון מחריפות את המאבק: היום (ד') השביתו האחיות את חדרי המיון, ואילו מחר ישביתו את העבודה בביה"ח כמעט בכל המחלקות. המשמעות היא שביה"ח וולפסון, בהיעדר האחיות, יעבוד מחר במתכונת חירום בלבד, ויתקיימו בו ניתוחים דחופים בלבד.

האחיות של וולפסון, בגיבוי הסתדרות האחיות הנמצאת תחת ההסתדרות הכללית, טוענות כי הנהלת ביה"ח לא עושה די כדי ליישם את ההסכם שנחתם בין הארגון למדינה, בדבר תגבור צוותי האחיות בבתי החולים. "הגיעו מים עד נפש", אמרה בעניין יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן. "מדובר במצוקה אמיתית ומתמשכת במסגרתה במשך חודשים רבים יש חוסר יכולת מצד האחיות לתת מענה למצוקת האשפוז החריפה בכלל ביה"ח. יש כאן מציאות מסוכנת למטופלים ומסכנת מצד האחיות. אנו קוראים להנהלת ביה"ח לפעול מיד לפתרון המצב הבלתי נסבל הזה", הוסיפה כהן.

מביה"ח וולפסון נמסר בתגובה: "בשל מחסור ארצי באחיות, אשר בא לידי ביטוי גם אצלנו, ההסכם עם האחיות מתיר לנו לאשפז 42 חולים בלבד בכל מחלקה פנימית. הנהלת ביה"ח עושה מאמץ כביר לעמוד בהסכם. עם זאת, ההנהלה לא תסגור את שערי ביה"ח בפני החולים הזקוקים לטיפול ותמשיך להעניק את השירות הרפואי הטוב ביותר שניתן לכל מי שזקוק לכך".