עבודות שירות ליהודה ברקן בגין העלמת הכנסות

לא מתיחה: בית משפט השלום ברחובות גזר אתמול (ג'), במסגרת הסדר טיעון, עונש של 6 חודשי עבודות שירות, שנת מאסר על-תנאי וקנס בסך 100 אלף שקל על השחקן והבדרן, יהודה ברקן. זאת, בגין הרשעתו לפני כחצי שנה בארבע עבירות של שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, בניגוד לפקודת מס הכנסה ובהעלמת הכנסות של 1.6 מיליון שקל בין השנים 1999-2002.

לאחר מתן גזר הדין על-ידי השופט ירון לוי, רמזה התובעת, עו"ד אורית גולדמן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, כי בכוונתה לערער על קולת העונש. "אנחנו רוצים עיכוב ביצוע, כדי לשקול אפשרות להגשת ערעור.

ברקן, שיוצג בידי עו"ד עמית בר טוב, הורשע כי השמיט הכנסות באמצעות רישום חברות על שם בניו ורעייתו. לפי כתב האישום, בין השנים 2001-2000, הנפיק לעצמו ברקן תלושי שכר פיקטיביים בסך 2,500 שקל, כעובד "דור מילניום", שכבעליה ומנהלה נרשם בנו. עוד הורשע ברקן כי בתקופה זו הוציא חשבוניות מס של "דור מילניום" בסכום של 477 אלף שקל, למרות שכלל לא עבד בה, אלא בהרצאות ובהופעות פרטיות. כדי להעלים את ההכנסות, הפקידו יהודה ורועי ברקן את התשלומים שקיבלו, בחשבונות בנק סמויים, שנרשמו על שם אחרים. בנוסף, הורשע ברקן כי הפקיד בחשבונות בנק סמויים את ההכנסות מחברת "ברקוביץ מופעים", שנרשמה על שם רעייתו. גם הבן והחברה שהייתה רשומה על שמו הורשעו בחלקם בפרשה.