ועידת ישראל לעסקים 2011: לאן נעלם החינוך הטכנולוגי?

מושב "לאן נעלם החינוך הטכנולוגי", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", ידון בשאלת החינוך הטכנולוגי והדרכים לקידומו

החינוך הטכנולוגי בישראל נמצא במגמת ירידה. מסמך של מחלקת המחקר של הכנסת שיצא השנה מצא כי קיימת ירידה בהרשמה למקצועות ההנדסה והמחשב בישראל. לפי פרסומי ה-OECD משנת 2010, שיעור התלמידים הלומדים בחינוך הטכנולוגי בישראל עומד על 34.5%, בעוד הממוצע במדינות ה-OECD עומד על 43.5% וכן-47.9% בקרב מדינות ה-EU19. הירידה החלה במהלך שנות ה-80, אז כמחצית מתלמידי ישראל למדו בחינוך הטכנולוגי. בשנים האחרונות ישראל זוכה לשגשוג בתחום תעשיית ההייטק והטכנולוגיה אך החשש המרכזי הוא שהירידה בחינוך הטכנולוגי תעיב בסופו של דבר על התפתחות התעשייה ותגרום למחסור במהנדסים, הנדסאים, טכנאים, עובדי ייצור והמשך קידומו של ענף ההייטק, תחום בו קיימת תחרות עזה.

מושב הדיון "לאן נעלם החינוך הטכנולוגי", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", ידון בשאלת החינוך הטכנולוגי בישראל, במה הוא מועיל לכלכלה הישראלית ומה הן הדרכים לקידומו. בדיון אותו ינחה יובל אזולאי, כתב גלובס, ישתתפו: רוית דום, מנכ"לית עמל; רו"ח אמיר חייק מנכ"ל התאחדות התעשיינים; אלישע ינאי, יו"ר ביפר, לארוטק ומר מערכות; צבי פלג, מנכ"ל אורט ועמי סגיס, יו"ר אגודת הידידים של אורט ישראל ויו"ר H&O. בנוסף, יריב בש, כפיר דמרי, יהונתן ויינטראוב, מייסדי Space IL, הקבוצה הישראלית הלוקחת חלק בתחרות Google Lunar X prize יציגו את הפרויקט שלהם בתחרות.

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011.