50 עיתונאים חתמו על עצומה למען קרן נויבך וחופש העיתונות

קוראים לרשות השידור שלא להוריד את תוכניתה של קרן נויבך "סדר יום" ברשת ב' ■ "אנו העיתונאים ערבים זה לזה ומחויבים להגנה על המקצוע ועל העוסקים בו"

כ-50 עיתונאים חתמו על עצומה הקוראת לרשות השידור שלא להוריד את תוכניתה של קרן נויבך "סדר יום" מעל גלי האתר של רשת ב'.

בין החתומים על העצומה שעלתה היום (ה') בפייסבוק: בן כספית, גיא זהר, גל גבאי, אלון בן-דוד, אמנון אברמוביץ', חיים יבין, אודי סגל, דורון גלעזר, מיקי חיימוביץ, לינוי בר-גפן, רוני דניאל, רונן ברגמן, סיון רהב-מאיר, מיקי רוזנטל, משה ליכטמן, סטלה קורן-ליבר, דרור פויר, שי ניב, רביב דרוקר, גיא רולניק, רינו צרור ושי גולדן. על העצומה לא חתומים עיתונאים מתוך רשות השידור.

"אנו העיתונאים בישראל מבהירים כי אנו ערבים זה לזה ומחויבים להגנה על המקצוע ועל העוסקים בו למען הציבור ובשליחותו", נכתב בעצומה. "מזה זמן פועלים כוחות איתנים פוליטיים וכלכליים להחלשת המקצוע, תוך פגיעה בגופי תקשורת שונים ובאנשי המקצוע המסרבים לשרתם.

"העיתונאים החתומים על הודעה זו לא יניחו לבעלי השררה לפגוע בעיתונאים המחויבים אך ורק למקצוע שלהם. אנו עוקבים בדאגה אחר המתרחש ברשות השידור ואחר הפרסומים הנוגעים לעתיד התוכנית 'סדר יום' ומגישתה קרן נויבך. תמהנו על הדחתה מהגשת 'מבט שני'. קראנו על הניסיון לפטר את עורכת תוכניתה, מירית הושמנד. ועתה, עם גל הידיעות על הכוונה לסלק את התוכנית 'סדר יום' מלוח השידורים, החלטנו להגיב".

לדבריהם, "'סדר יום' היא דוגמה למהותה של תקשורת חופשית בכלל והשידור הציבורי בפרט... העיתונאים בישראל יציבו חומה שתפריד באופן מוחלט בין בעלי השליטה, הון ושלטון, לבין המערכת המקצועית, כתנאי הכרחי לקיומה של עיתונות חופשית, בשם הציבור ולמענו".