רשות השידור שוקלת להדיח את קרן נויבך מרשת ב'

רק לאחרונה נודע כי נויבך לא תגיש יותר את "מבט שני" בערוץ 1 משום ש"היא לא עוברת מסך" ■ גורם ברשות השידור: "רדיפה פוליטית מהזן הנמוך ביותר"

האם קרן נויבך תודח מהגשת התוכנית "סדר יום" ברשת ב'? ברשות השידור בוחנים אופציה להחליף את המגישה במגיש או מגישה אחרת מהרשות. יצוין כי רק לאחרונה נודע כי נויבך לא תגיש יותר את התוכנית "מבט שני" בערוץ 1, משום שלדברי מנהליה "היא לא עוברת מסך".

מזה כמה חודשים מספרים גורמים ברשות השידור כי ההנהלה החדשה של הרשות לא רואה בעין יפה את ההגשה הביקורתית של נויבך המגישה את "סדר יום". עוד נטען שם כי נויבך מזוהה מדי עם המנהל הקודם של קול ישראל, אריה שקד, שנמצא בסכסוך מתמשך עם מנהל הרשות יוני בן-מנחם, שאף הגיש נגדו תלונה למשטרה באחרונה.

"אם זה נכון, וההנהלה החדשה אכן תחליף את נויבך בתואנה של שינויים בלוח, ברור מה הם רוצים; הם רוצים להעיף את המגישה הביקורתית ביותר נגד הממשלה", אמר גורם ברשות השידור, שהוסיף כי "חבל שהם לא מבינים שנויבך היא פשוט עיתונאית בכל רמ"ח איבריה. אם השמאל היה עכשיו בשלטון, היא לא הייתה עושה לו חיים יותר טובים. זה מריח לי מרדיפה פוליטית ואינטרסנטית מהזן הנמוך ביותר".

גורם אחר ברשות העלה תמיהה בעניין שינוי או החלפה של לוח השידורים בהקשר של "סדר יום" עם נויבך, שכן בסקר TGI האחרון זכתה השעה הראשונה של התוכנית, מ-8:00 ועד 9:00, לחשיפה של 8.2% (עלייה של 0.1% מהחציון הקודם), תוך שהיא גוברת על "נכון להבוקר" בהגשת ניב רסקין בגלי צה"ל שהשיגה 7.4%. גם השעה השניה של התוכנית גברה על התוכנית המתחרה של גלי צה"ל, "מה בוער" עם רזי ברקאי, כשהיא משיגה 7.5% אל מול 6.5% בגלי צה"ל.

גורמים בכירים ברשות השידור אמרו ל"גלובס" כי מדובר בשמועה בלבד, שהחלה מכך שכמה בכירים ברשות ניהלו שיחה במסדרון, ובין היתר עלה שמה של קרן נויבך. ואולם", הם הוסיפו, "לא מדובר בהחלטה או אפילו בדיון שהתקיים בוועד המנהל אלא בשיחה בלתי רשמית וחסרת כל תוקף".

את תגובתה של קרן נויבך לא ניתן היה להשיג. מרשות השידור נמסר בתגובה: "אין החלטה בעניין זה".