חשש כבד לגורל חברת אולטרה שייפ; המנכ"ל התפטר

החברה פרסמה דוחות כספיים גרועים לרבעון השלישי של השנה ומדווחת על פגיעה מהותית במכירות בשל המשבר הכלכלי בעולם ■ תפטר עובדים ותחפש אפשרויות לגיוס הון

משבר החוב באירופה מכה בחברת אולטרה שייפ : החברה, הנסחרת בבורסה לפי שווי של 67 מיליון שקל, מדווחת היום (ה') על "הרעה מהותית" במכירות שלה בשל המשבר הכלכלי. החברה פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי היא סבלה מתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 1.6 מיליון שקל.

"בשבועות האחרונים הרעה מהותית במכירות החברה, בין היתר כתוצאה מהמשבר הכלכלי הפוקד את אירופה בפרט והעולם בכלל", נכתב בדיווח של אולטרה שייפ היום. "לפיכך, דירקטוריון החברה החליט להפעיל תוכנית עבודה חלופית, אשר כוללת צמצום נוסף בהוצאות החברה, דחיית חלק מפעילויות החברה למועד בו יעמדו לרשותה מקורות מימון מספיקים, ככל שיעמדו, הפחתה נוספת במצבת כוח אדם וחסכון בכל סעיפי הוצאות החברה, לרבות הוצאות הקשורות בפעילות המכירות של החברה, אך למעט בפעילויות הקשורות בקבלת אישור ה-FDA".

במילים אחרות, אולטרה שייפ מתכננת לפטר עובדים ולקצץ בהוצאות, כאשר בו בזמן היא תמשיך לחפש מקורות מימון לפעילותה, בין היתר על ידי גיוס הון בדרך של הנפקת זכויות. החברה מציינת בדיווח כי היא שוקלת להכניס משקיע לחברה.

בשל המצב הכספי הקשה התפטר המנכ"ל אסף איל, ויחליף אותו אברהם הופרט, שכיהן עד כה כסמנכ"ל התפעול והפיתוח של חברת הבת, ימונה. בדוחות הכספיים של החברה הוצמדה הערת "עסק חי" על ידי רואי החשבון, כלומר ישנו חשש ממשי לפשיטת רגל של החברה בשנה הקרובה.

אולטרה-שייפ פיתחה מכשיר לחיטוב הגוף באולטרה-סאונד. החברה קיבלה אישורים לשווק את המוצר במדינות שונות, כמו למשל בקוריאה.