עבריין מין ישראלי שנמלט לחו"ל הוסגר מארגנטינה לישראל

זו פעם ראשונה שמוסגר עבריין לישראל מארגנטינה ■ שמו של העבריין - שהורשע באונס, מעשי סדום ומעשים מגונים בשתי בנותיו, גיסתו וחמותו - אסור לפרסום

הותר לפרסום: עבריין מין ישראלי שנמלט מהמדינה טרם שנגזר דינו, הוסגר לישראל מארגנטינה.

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ציון קאפח, קיבל היום (ה') את בקשת פרקליטות מחוז מרכז, והורה על מעצרו עד תום ההליכים של עבריין המין, אשר הורשע על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב וברח בטרם נגזר דינו, והוסגר מוקדם יותר השבוע מארגנטינה.

בהחלטת המעצר ציין בית המשפט כי "יש לקבוע בדחיפות מותב אשר ישלים את ההליך בתיק העיקרי". לאור דברים אלה הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה לקבוע בהקדם מועד לשמיעת טיעוני הצדדים לעונשו של הנאשם.

יצוין כי מדובר בפעם הראשונה שבה מוסגר עבריין מארגנטינה לישראל. שמו של העבריין עדיין אסור לפרסום.

הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין נאוה טולדנו-יהודה ורועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז.
ביום 10.9.2008, לבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, נעצר הנאשם שנמלט מישראל בחודש יוני 2008. מדובר בגבר בשנות ה-40 לחייו אשר הורשע בחודש יוני 2008 בבית המשפט המחוזי בתל-אביב באישומים רבים של עבירות מין חמורות הכוללות אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים בשתי בנותיו, גיסתו, חמותו ואישה נוספת. הוא נמלט לאירופה תוך שימוש בדרכונו של אחיו ומשם המשיך במסע בריחתו לדרום אמריקה.

בעקבות בקשת המעצר הבינלאומית פתחו הרשויות הארגנטינאיות בחיפושים נרחבים אחר האיש, שלבסוף נעצר כאשר ניסה לחצות את הגבול לשטחה של ברזיל.

את כתב האישום נגד הנאשם בישראל הגישה עו"ד נאוה טולדנו מפרקליטות מחוז מרכז בשנת 2005, והוא הורשע על-ידי הרכב השופטים טימן, ברוש ושפירא בגין ביצוע עבירות מין במשפחה, אינוס, מעשים מגונים ומעשי סדום.

הנאשם נשלח למעצר עד תום ההליכים, אך במהלך משפטו שוחרר בתנאים מגבילים. בשלב מסוים ביקש לצאת ממעצר-הבית על מנת להיפגש עם עורך דינו - וניצל את ההזדמנות להימלט מן הארץ, תוך שעשה שימוש בדרכון מזויף.

צוות חקירה מיוחד ממרחב דן של מחוז תל-אביב, בראשות רפ"ק יצחק קומריאל, בשיתוף עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז מרכז ונציג משטרת ישראל בדרום אמריקה לשעבר, רפ"ק יוסי קליין, פעלו בשיתוף-פעולה עם רשויות ארגנטינה לצורך איתורו של האיש ומעצרו לצורך הסגרה.

בחודש ספטמבר 2008 הגישה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה בקשה להסגרתו של הנאשם לרשויות הארגנטינאיות. ביום 12.11.10 הנאשם הוכרז בר-הסגרה על-ידי בית המשפט בארגנטינה.

הנאשם ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, אולם בחודש ספטמבר 2011 פנה לרשויות בישראל והביע את נכונותו להסגרתו מרצון לישראל.