ח"כ ניסים זאב: לדחות את כניסת קצב לכלא עד לדיון הנוסף

ח"כ ניסים זאב מש"ס מגבש יוזמה לאפשר לנשיא המורשע משה קצב לרצות את עונשו מחוץ לכותלי בית הכלא, עד להחלטת ביהמ"ש העליון בעניין בקשתו לדיון נוסף

ח"כ ניסים זאב מש"ס מגבש יוזמה לאפשר לנשיא המורשע משה קצב לרצות את עונשו מחוץ לכותלי בית הכלא, עד להחלטת בית המשפט העליון בעניין בקשתו לדיון נוסף.

בגלי צה"ל דווח היום (ה') כי זאב מבקש לעלות את היוזמה בוועדת הפנים של הכנסת בשבוע הבא, ימים ספורים לפני המועד המיועד לכניסתו של קצב לכלא.

ח"כ זאב מעוניין לנצל הליך חוקי קיים, לפיו לשר המשפטים ישנה סמכות לאשר את ריצוי העונש מחוץ לכותלי בית הסוהר - כלומר בביתו של העבריין או במקום אחר.

ח"כ זאב ידוע כתומך נלהב של משה קצב, ולאורך כל תקופת משפטו הוא התבטא בגנות התנהלותה של התקשורת בפרשה. "זה לא לכבודה של המדינה, אל לתקשורת להתעסק בנושא", אמר.

בית המשפט העליון דחה בחודש שעבר לחלוטין את ערעורו של משה קצב, ואישר את גזר הדין של בית המשפט המחוזי, ששלח את נשיאה השמיני של מדינת ישראל ל-7 שנות מאסר בגין הרשעתו שני מעשי אונס ועוד מקרים של מעשים מגונים והטרדה מינית. עוד קבע העליון כי קצב אמור להתחיל את ריצוי עונשו בשבוע הבא - ב-7 בדצמבר.