גולדמן זאקס: "היאוש של 2011 יהפוך לתקווה ב-2012"

אסטרטג גולדמן זאקס, פטר אופנהיימר: "אחרי הירידה ברבעון הראשון צפוי ראלי לפני סיום המחצית הראשונה של 2012, בסיכום שנת 2012 צפויה עלייה של 10% לעומת הרמה העכשווית"

"היאוש יהפוך לתקווה ב-2012 אחרי ירידות שערים בשוק המניות ברבעון הראשון של השנה", כך מעריכים היום (ה') בגולדמן זאקס.

"השוק עוד ייפול בטווח הקצר בצל הגילום של מיתון וירידה ברווחים", כתב פטר אופנהיימר, אסטרטג מחלקת אירופה בגולדמן זאקס, בסקירה שהוציא ללקוחות הבנק. "אחרי הירידה ברבעון הראשון צפוי ראלי לפני סיום המחצית הראשונה של השנה, בסיכום שנת 2012 צפויה עלייה של 10% לעומת הרמה העכשווית", מציין האנליסט.

אופנהימר מציין כי יהיה זה קשה להעריך בדיוק את הזמן שבו יחל ראלי כיוון שהוא תלוי במידה רבה בהתפתחויות.

"בטווח הקצר שוק המניות צפוי לרדת ככל שהמיתון יגבר", אמר אסטרטג גולדמן זאקס, והדגיש כי אחרי שיהיו ירידות ברבעון הראשון, צפוי להיות ראלי במחצית הראשונה של השנה.

כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ ב-0.8% ב-2012, על פי כלכלני גולדמן זאקס. "למרות המיתון, פתרון כלשהו למשבר החוב עשוי להוביל לראלי ולמנוע את עליית תשואות האג"ח, אך גם אם יהיה פיתרון כשלהו בגוש האירו זה יהיה מאוחר מידי למנוע התכווצות כלכלית", מעריך האסטרטג.

הסיכון של התפוררות גוש האירו הוא נמוך על פי כלכלני גולדמן זאקס. אם לא יתממש התרחיש הדובי מכולם, בגולדמן זאקס ממליצים למשקיעים לרכוש מניות בעלות חשיפה גבוהה לשווקים המתעוררים ולהעדיף את FTSE 100 על פני מדד הדאקס.