גפני: "דרישת חח"י לייקר מחיר החשמל - בלתי מתקבלת"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מגיב על דרישת חברת החשמל לייקור תעריפי החשמל בכ-30% ■ "חברת החשמל מתנהלת בצורה לקויה, על הממשלה להיכנס לעובי הקורה"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הגיב הערב (ה') על דרישת חברת החשמל לייקר את תעריפי החשמל בכ-30% בצמוד להזרמת עוד 4 מיליארד שקל במסגרת סיוע חירום - בכדי שתוכל לעמוד בדרישות התקציב שלה לשנת 2012.

"מדובר בדרישה בלתי מתקבלת על הדעת", אמר גפני, שהוסיף כי ועדת הכספים בראשותו תתכנס לעסוק בנושא. זאת לאחר שנודע היום כי דירקטוריון חברת החשמל דורש מהמדינה העלאת תעריף החשמל בכ-30% וסיוע חירום בסך 4 מיליארד שקל בכדי לממן גידול עצום בהיקף רכישות הדלק ותכניות הפיתוח של החברה.

חברת החשמל הודיעה כי במידה ודרישותיה לא ייענו, יתכנס דירקטוריון החברה עד ינואר בכדי להחליט על קיצוצים נרחבים בסעיפי רכישת הדלקים ובתכניות הפיתוח של החברה. קיצוצים ברכישות הדלק עלולים להביא את החברה למצב שבו לא תוכל לספק את מלוא הביקושים לחשמל בקיץ 2012.

"חברת החשמל מחלקת שכר בלתי מבוקר לבכיריה ומתנהלת בצורה לקויה", הסביר גפני, "על הממשלה להיכנס לעובי הקורה למנוע את עליית המחירים".

עוד הוסיף גפני כי יזמן את הנהלת החברה לדיון דחוף בימים הקרובים.