פפדמוס: יוון ומחזיקי האג"ח שלה נמצאים במחלוקת

"לכל צד יש את האסטרטגיה שלו ועמדות פתיחה משלו", אמר ראש ממשלת יוון ■ אחד מהנושים אמר כי יוון מעוניינת בשיעור ריבית של 4.5% על האג"ח, ואילו הנושים בשיעור של 7%-8%

הדיונים בין נציגי ממשלת יוון ונושיה נמצאים במצב מסובך בנוגע להסכם להסדרת החוב, אמר היום (ו') ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדמוס.

"לכל צד יש את האסטרטגיה שלו ועמדות פתיחה משלו", אמר פפדמוס. "האינטרס הלאומי של יוון הוא המטרה שלנו והבסיס של עמדתנו. זהו נתון".

בחודש שעבר העריכה הועדה האירופאית כי חובה של המדינה יגדל בשנה הבאה למספר כפול מהתמ"ג שלה אם לא יושג הסכם עם משקיעים פרטיים. ההסכם, שהוא חלק מתוכנית החילוץ השנייה של יוון על סף 130 מיליארד אירו, אמור לעזור למדינה מוכת החובות להקטין את החוב שלה ל-120% מהתמ"ג עד 2020.

חובה של יוון אמור לקטון בחצי בהתאם להסכם שהושג בפסגת האיחוד האירופי בבריסל בחודש שעבר, אולם בהסכם לא צויינו מספר פרטים חשובים. פפדמוס אמר כי "הדיונים בין יוון ונציגי מוסדות האשראי נמצאים בהתקדמות. אין לראות את המידע שמגיע כעת כעובדות, עד התוצאה הסופית".

יוון ונושיה חלוקים ביניהם בנוגע לשיעור הריבית על אג"ח חדשות ובנוגע לדרך בה ישתמשו ב-30 מיליארד אירו שאמורים "להמתיק" את העסקה. אחד מהנושים, שסירב להזדהות בשמו, אמר כי יוון מעוניינת בשיעור ריבית של 4.5% על אג"ח ל-20 ו-30 שנה, ואילו הנושים מעוניינים בשיעור של 7%-8%.