האם קרן המטבע מכינה את הקרקע להתערבות באירופה?

המנהל החדש של המחלקה האירופית בקרן המטבע הבינלאומית החליט על מינוי שלושה סגנים חדשים תחתו ממחלקות שונות בקרן ■ השלושה אף פעם לא עבדו בתחום האירופי

המנהל החדש של המחלקה האירופית בקרן המטבע הבינלאומית ריזה מוגדם, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, החליט ל"זעזע" קצת את המחלקה ומינה תחתיו שלושה סגנים חדשים במה שנראה כהכנה מצדה של קרן המטבע להתערבות רחבה יותר במשבר באירופה.

על פי מזכר פנימי מתאריך 28.11 שהגיע לידי סוכנות בלומברג, מחמוד פרדן, עאסם חוסיין ורודריגו וואלדז ימונו לתפקיד סגן מנהל המחלקה. כל השלושה אינם אזרחים של אחת מ-17 המדינות החברות באיחוד האירופי, שבו קרן המטבע לוקחת חלק במימון חבילות הסיוע למדינות כמו יוון, אירלנד ופורטוגל, וגם עתידה לשלוח בקרוב צוות שיבחן מתן סיוע דומה לאיטליה.

"כל השלושה הם כמובן כלכלנים מעולים, אבל יכולים להביא את הערך המוסף למחלקה בתקופה קשה זו", כתב מוגדם, אזרח אנגלי, במייל ששלח למספר עובדים בקרן. "כולם היו מנהיגים אינטלקטואלים בזמן העבודה שלהם בקרן ומחוצה לה, ובעלי מומחיות ועומק מחשבה".

"האנשים הללו לא עבדו עם אירופה בעבר", אמר איסוואר פאראסד, כלכלן לשעבר בקרן המטבע. "הם לא סוחבים שום מטען איתם, וזה יעבוד לטובתם, שכן הם יכולים להביא איתם גישות ודרגי מחשבה חדשים לטיפול במשבר באירופה".

השלושה צפויים להתחיל את עבודתם באמצע החודש. בקרן המטבע סירבו להגיב לנושא.