שערוריות, בגידות, סקס. זה מה שהופך ספורטאי לפופולרי

יאהו פרסמה את נתוני החיפושים המובילים אצלה ב-2011; הספורטאים שהכי מעניינים את הגולשים? לא בהכרח כאלו שמצטיינים בספורט. מס' 1 ברשימה: דניקה פטריק

‎מי הם הספורטאים שהכי מעניין את גולשי האינטרנט לאסוף מידע אודותיהם? תשובה חלקית לשאלה הזאת אפשר לקבל מנתונים שמפרסמת ענקית האינטרנט יאהו לסיכום שנת 2011. אתר יאהו, אליו נכנסים כ-700 מיליון משתמשים ייחודיים (‏Unique Users‏) בחודש (מרביתם אמריקנים), דירג את 10 הספורטאים ששמם עלה הכי הרבה פעמים במנוע החיפוש שלו.

המסקנה העיקרית שעולה מהדירוג: להצלחות על המגרש אין בהכרח קשר לפופולריות שלך ברשת. מה שיותר חשוב זה הכותרות שאתה מייצר מחוץ לעולם הספורטיבי.

‏במקום הראשון בדירוג נמצאת נהגת המירוצים, הדוגמנית וכוכבת הפרסומות דניקה פטריק. היא רשמה קפיצה משמעותית לעומת 2010, אז תפסה רק את המקום השישי בדירוג. הגולפאי טייגר וודס, שעדיין מתאושש מפרשת הבגידות שלו, במקום השני ב-2011, לפני המתאגרף הפיליפיני מני פאקיאו (שאשתקד דורג במקום הראשון). הטניסאיות מריה שראפובה וסרינה וויליאמס במקומות 4-5, ואילו לאחר מכן נרשמת הפתעה די מרעישה: שחקן ה-‏‏NBA‏ האנונימי יחסית, כריס האמפריז, תופס את המקום ה-6 (כנראה בעיקר בגלל שהספיק בשנה האחרונה להתחתן ולהתגרש מקים קרדשיאן בתוך 72 ימים).

‏‏במקום ה-7 מדורגת שוערת ארה"ב בכדורגל, הופ סולו, שהובילה את הנבחרת שלה לגמר המונדיאל לנשים השנה; כוכב לוס אנג'לס לייקרס מה-‏NBA‏, קובי בראיינט, מקום 8; במקום ה-9 חברו לקבוצה, למאר אודום; סוגרת את הרשימה הטניסאית הדנית קרוליין ווז'ניאקי.

מי שבלט במיוחד בהיעדרו מהדירוג השנה הוא כריסטיאנו רונאלדו, כוכב הכדורגל מריאל מדריד. השנה החליטו הגולשים גם לוותר על חיפוש תמונות אובססיבי של טניסאית העבר אנה קורניקובה, שב-2010 עוד דורגה במקום השלישי.

‏אגב, החיפוש הכי נפוץ ביאהו ב-2011, בכל התחומים, היה המילה ‏iPhone‏. למקום השלישי הגיעה המילה ‏MLB‏ (ליגת הבייסבול האמריקנית).