חברת החשמל נסוגה: לא תחלק חנוכיות לעובדים במיליון שקל

(עדכון) - בשבוע שעבר איימה חברת החשמל כי יש להעלות תעריף החשמל בכ-30% ולהזרים עבורה סיוע חירום של 4 מיליארד שקל, כדי שתעמוד בביקושים לחשמל ■ שבוע לפני פרסמה מכרז לרכישת החנוכיות ■ כעת החברה הודיעה כי הקפיאה את המכרז

חברת החשמל בקשיים תזרימיים? לא לפי מכרז לרכישת 350 חנוכיות שפרסמה החברה ב-23 בנובמבר. החנוכיות, העשויות מכסף טהור, מיועדות לחלוקה לעובדי החברה בעלי ותק של 35 שנים לפחות כמתנה לחג החנוכה (בשנה הבאה), בעלות כוללת שעשויה להגיע לכמיליון שקל. לאחר הפרסומים, הודיעה החברה בתקשורת כי הקפיאה את המכרז.

זאת כאשר רק בשבוע שעבר דרש דירקטוריון חברת החשמל מהמדינה להעלות את תעריף החשמל בכ-30% וכן סיוע חירום של כ-4 מיליארד שקל, בכדי לעמוד בסעיף רכישת הדלקים במסגרת תקציב 2012 - אותו הגדילה משמעותית החברה מתוך הנחה אפשרית שהפסקת הגז ממצרים, תופסק לחלוטין.

אולם, בחברת החשמל לא עושים סימנים של חסכנות, ומתעתדים לרכוש 350 חנוכיות לשנה הבאה (2012) עם אפשרות לרכוש 193 חנוכיות נוספות בשנת 2013. לדרישת החברה, החנוכיות יירכשו בעלות מקסימלית של 1,900 שקל לחנוכייה - קרי, אם תמומש ההצעה במלואה במחיר החנוכייה המקסימלי, תשלם החברה 1,031,700 שקל עבור כלל החנוכיות.

חברת החשמל דורשת כי החנוכיות תהיינה עשויות מכסף טהור בלבד, תינתן להן אחריות של 24 חודשים ואפשרות לתיקונן בבית מלאכה מטעם היצרן בארץ תוך 7 ימי עבודה. כמו כן, יצרן החנוכיות הנבחר יידרש להציג "ניסיון מוכח" של ייצור ואספקה של 500 חנוכיות מכסף טהור.

על החנוכיות יוטבע הכיתוב "בהוקרה חברת החשמל", והן יוגשו לעובדים עטופות בבד השומר על החנוכייה מפני לחות, ולאחר מכן באריזה חיצונית קשיחה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "נהוג בחברה מזה שנים רבות להעניק חנוכיה כשי הוקרה לעובדים ותיקים אשר הגיעו ל-35 שנות עבודה. המכרז הנדון יצא לפני מספר חודשים בטרם הוחלט על הקיצוצים בתקציב. עתה, בעקבות מצבה הפיננסי הקשה של החברה, החליט המנכ"ל להקפיא המכרז לשי ולהסתפק השנה בטקס הוקרה מכובד ומרגש. יודגש כי הנהלת החברה נוקטת בצעדי התייעלות וקיצוצים חריפים בכלל תחומי הפעילות של החברה ובכלל זה פעילות זו".