גדעון לוי: "התקשורת כאן מעולם לא הייתה שמאלנית"

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, בכנס העיתונות: "התקשורת לא שמאלנית, העיתונאים שמאלנים" ■ יוסי לוי, לשעבר יועצו של נתניהו: "העם פונה ימינה בגלל התקשורת"

"התקשורת מעולם לא הייתה שמאלנית" - כך אמר היום (ב') עיתונאי "הארץ" גדעון לוי בכנס אילת לעיתונות. לדבריו, "מתקשורת מגויסת היא הפכה לתקשורת מתגייסת. זה גרוע לאין שיעור. אנחנו עם צנזורה עצמית שהיא גרועה הרבה יותר. האמירה שיש תקשורת שמאלנית זה חלק מהמניפולציה של הימין, של הקוזאק הנגזל".

לוי אמר את הדברים בפאנל שעסק בשמאל וימין בעיתונות הישראלית, בהנחייתה של הכתבת הפוליטית של חדשות 2, רינה מצליח. "עם זאת", אמר לוי, "התקשורת היא חופשית מאוד".

"עיתונות זה לא 'כוכב נולד' ולעשות נעים לקוראים", אמר לוי, "אם זה מה שעשינו - מעלנו בתפקידנו. אם בתוכנית רדיו בגלי צה"ל, שאמורה לתת ימין ושמאל, עירית לינור, שנעה בין ימין מתון לימין קיצוני, אמורה לתת קונטרה לאורי אורבך - זה אומר שהתקשורת היום ימנית".

בפאנל הוצג סקר לפיו 68% מהציבור קורא לדחות את התשלומים של ערוץ 10 ולהצילו. כמו כן, חלק ניכר מהציבור - למעלה מ-60% - מאמינים כי יש קשר בין איום הסגירה על ערוץ 10 ובין תחקיריו של רביב דרוקר.

בפאנל השתתף גם ד"ר מוטי נייגר ממכללת נתניה, שאמר כי כל המחקרים מראים כי התקשורת היא דווקא לאומית, בעיקר ברגעי משבר.

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, אמר כי "התקשורת לא שמאלנית, העיתונאים שמאלנים. 'תקשורת' זו הכללה. כמי שהיה המשנה למנכ"ל רשות השידור, אני יודע שלכל אחד יש אג'נדה, והיא באה לידי ביטוי בכל דבר שהם עושים. לכן העיתונאים מוטים, וסדר היום שלהם אינו דומה לסדר היום של רוב הציבור בארץ. לרוב העיתונאים בארץ יש נקודת מוצא פוליטית שמאלנית".

יוסי לוי, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בכנס: "התקשורת התנתקה מהעם, וזה עובד כבומרנג. העם פונה ימינה באופן קיצוני בגלל התקשורת השמאלנית. כמעט כל ראש ממשלה שהיה פה ב-30 השנה האחרונות הושפע מהתקשורת".

"נמאס מההתבכיינות של הימין", אמרה עיתונאית "ידיעות אחרונות" נחמה דואק, "הם בשלטון מ-77 כמעט ללא הפרעה. היום כמעט 65% בוחרים לימין".

"עיתונאי בא למקצוע מתוך תחושת צדק פנימית, בלי זה הוא לא יכול להיות עיתונאי", אמר ח"כ דניאל בן-סימון, "מי שבא למקצוע הזה, בא לטעת צדק בחברה. המקצוע הזה הוא מקצוע קדוש. עיתונאי שלא מונע על-ידי צדק פנימי, לא יכול לעבוד במקצוע".