סקר: 68% תומכים בדחיית תשלום התמלוגים ובהצלת ערוץ 10

מסקר שנערך לקראת כנס אילת לעיתונות שנפתח היום עולה כי יותר ממחצית מהציבור סבורים כי מרבית כלי התקשורת המרכזיים בארץ מוטים לשמאל

63% מהציבור מאמינים שיש קשר בין חוסר הנכונות של ראש הממשלה וחברי הכנסת לסייע לערוץ 10 לבין תחקיריו של רביב דרוקר על ראש הממשלה ופוליטיקאים אחרים - כך על-פי סקר שערכה חברת "פרויקט מדגם" לקראת כנס אילת לעיתונות שהחל היום (א').

כנס אילת לעיתונות 2011, שיימשך עד יום רביעי, מארח כ-1,500 עיתונאים ואנשי תקשורת בכ-30 פאנלים. לקראת הכנס נערך סקר בקרב 502 איש, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בין הגילים 18 ל-65.

מהסקר עולה כי בניגוד לעמדת חברי הכנסת מהקואליציה בוועדת הכלכלה, 68% מהציבור תומכים בדחיית תשלום התמלוגים של ערוץ 10, וזאת במטרה להציל את הערוץ מסגירה.

עוד נתון מעניין שעולה בסקר הוא שבקרב מצביעי הליכוד בלבד, 65% מהם תומכים בדחיית התשלומים. בקרב מצביעי המרכז נמדד שיעור גבוה יותר של 80%, ובקרב מצביעי השמאל שיעור נמוך יותר של 75%.

עוד עולה מהסקר כי רוב גדול של הנשאלים (87%) סבורים כי יאיר לפיד, מגיש "אולפן שישי", בדרך לפוליטיקה. למרות שכ-63% תומכים במעבר של עיתונאים לפוליטיקה, 56% מהם סבורים כי יש צורך בחוק צינון של 3 שנים בטרם יעשו את המעבר מהצד המסקר לצד המחוקק.

עוד עולה מהסקר כי 72% מהנשאלים רואים בעין לא יפה את העובדה שבעלי הון ישפיעו על תכנים המתפרסמים באמצעי התקשרות שבבעלותם. יחד עם זאת, מתברר כי הציבור שמתנגד להתערבות מסוג זה אינו יודע מי הם הבעלים של העיתונים הכלכליים, בהם יש את הסיכוי הגדול ביותר להשפעה על עסקיהם.

כך עולה כי רק 21.1% מהציבור יודעים כי אליעזר פישמן הוא הבעלים של "גלובס", רק 19.3% מהציבור יודעים כי עמוס שוקן הוא הבעלים של "דה מרקר", ורק כרבע מהציבור (25.3%) מודע לכך שנוני מוזס הוא הבעלים של "כלכליסט". 29.9% מהציבור יודעים ש"מעריב" עסקים הוא בבעלות נוחי דנקנר.

באשר לסוגיית ההטיה הפוליטית של התקשורת, עלה כי 84% מהאוכלוסייה חושבים ש"הארץ" מוטה לשמאל, 65% חושבים כי חדשות 2 מוטה לשמאל, 63% סבורים כי "ידיעות אחרונות" מוטה לשמאל, 58% מעריכים כי "מעריב" וחדשות 10 נוטים לשמאל, ו-7% סבורים כי "ישראל היום" מוטה דווקא לשמאל.