ועידת ישראל: כיצד לתמחר את משאבי הטבע נכונה?

בשנים האחרונות תפס נושא הצדק הסביבתי בהקשר של הפרטת משאבי הטבע בישראל עניין רב ■ במושב "ניצול משאבי טבע - מי מרוויח ומי מפסיד" בועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס" ינסו להעריך את העלות האמיתית של משאבי הטבע

בשנים האחרונות תפס נושא הצדק הסביבתי בהקשר של הפרטת משאבי הטבע בישראל, ענין רב בהקשר של מפעלי ים המלח של תאגיד כיל שבשליטת משפחת עופר, ובהקשר של מחצבי הגז של ישראל ובעיקר, מאגר תמר ולוויתן שנשלטים בחלקם על ידי 'דלק קידוחים' של יצחק תשובה. גובה התמלוגים שמשלמים האחים עופר למדינה לצד הנזקים המצטברים לאגן ים המלח, מאבקו המתמשך של תשובה בגובה התמלוגים למדינה ממאגרי הגז, כל אלה העלו את נושא חלוקת משאבי הטבע בישראל על סדר היום.

במושב הדיון "ניצול משאבי טבע - מי מרוויח ומי מפסיד", שייערך במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2011 של "גלובס", במעמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, ינסו להעריך את העלות האמיתית של משאבי הטבע וכיצד ניתן לתמחר את המשאבים באופן הנכון ביותר.

כמו כן, תועלה הסוגיה כיצד מחלקים בצורה הוגנת וסבירה את התועלות והרווחים הנובעים מן המשאבים בין הזכיינים לכלל ציבור וכיצד מייצרים פלטפורמה לשימור המשאבים לדורות הבאים. עוד ישתתפו בדיון: פרופ' איתן שישנסקי, המחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית; דליה דורנר, שופטת בית משפט עליון בדימוס ונשיאת מועצת העיתונות; אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ועו"ד אלונה שפר (קארו) מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה. המנחה יהיה יובל אזולאי, כתב "גלובס".

ועידת ישראל לעסקים של גלובס המהווה גורם משפיע ומרכזי בסדר היום הכלכלי ציבורי, תתקיים בין התאריכים 12-11 בדצמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. מושבי הוועידה ילוו בתרגום סימולטני. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2011.