נשיא קשת, אלכס גלעדי: "הוויתור על המותג ערוץ 2 עצום"

מבקש מקשת לשקול אם כדאי לעבור לרישיון: "האם נצליח להפוך את האפיק החדש שנקבל למותג חזק כמו ערוץ 2?" ■ "בלי חברת החדשות לא אתמוך במעבר לרישיון"

נשיא זכיינית ערוץ 2 קשת, אלכס גלעדי, פנה לדירקטוריון חברת החדשות של הזכיינית ולמנכ"ל החברה, אבי ניר, בדרישה לשקול מחדש אם כדאי לעבור לשידור של 7 ימים בשבוע באמצעות רישיון.

בשיחה עם "גלובס", ערב הדיון בכנסת על תיקון החוק שיאפשר לזכיינית להמשיך להחזיק בחדשות 2 גם אם תעבור לרישיון ורשת תישאר באפיק 22, אומר גלעדי כי הוויתור על המותג שהוא עזר לבנות מאז הקמתו אינו מובן מאליו. "אומרים שמעבר לרישיון הוא מתנה לקשת", אומר גלעדי, "אם זו כזו מתנה, למה רשת לא לוקחת אותה?".

- למה באמת?

"כי הוויתור על המותג 'ערוץ 2' הוא עצום. הסופר רודיארד קיפלינג אמר: 'אם בין מפקפקים תוסיף להיות בטוח, לך תהיה הארץ וכל אשר עליה'. אז אני מרשה לעצמי להטיל סימן שאלה ושואל אם קשת אכן נוקטת בחוכמה הנדרשת לנו.

"לקח לנו 18 שנה כדי למסד את ערוץ 2 - הדבר החזק שנבנה בארץ, ההום פייג' הלאומי. ועכשיו אומרים לקשת, אם תיקחו רישיון - תעברו לאפיק 12. האם נצליח להפוך את האפיק הזה למותג כזה חזק כמו 2? אמנם יש לנו את הכוחות הכי חזקים בשוק, אבל צריך להציב את סימן השאלה הזה".

- אז אתה מייעץ לקשת לא לקחת את הרישיון?

"לא. אני רק מבקש לשקול מחדש ולנהל דיון נוסף ולשאול איזה מן מתנה זו".

- אבל רישיון יבטל לכם חלק ניכר מהמחויבויות המוטלות עליכם.

"מצד שני, כבר שילמנו יותר מ-300 מיליון שקל לדמי הזיכיון של 22, ופתאום, 3 שנים לפני הסוף, אנחנו אומרים 'אנחנו עוזבים'. בואו נחשוב שוב".

אלכס גלעדי, המשמש גם כסגן נשיא NBC, הקים את קשת ערב המכרז הראשון לערוץ 2, ולאחר המכרז השני מונה לנשיא הזכיינית. לדבריו, הוא מביט על ערוצים ברחבי העולם, כמו ערוץ 5 ו-4 הבריטיים, ורואה את הכישלון שלהם במשיכת צופים.

- "האח הגדול" ימשוך קהל בכל אפיק שיהיה, לא?

"עובדה שבבריטניה הוא עבר לערוץ אחר כעבור 11 שנים של הצלחה ולא הצליח לשחזר את ההישגים. זה צריך לעמוד לנגד עינינו כשמקבלים את ההחלטה. כשאתה רואה את עשרות הערוצים שמשדרים בכבלים בעברית, שזה הדגל שלנו, ומקבלים אחוזי צפייה מזעריים - זה מטריד אותי".

קולו של גלעדי אינו היחיד בקשת שמתנגד למעבר של 7 ימים. התקופה הבעייתית בשוק הפרסום הופכת את ההחלטה לקשה אף יותר. קשת, למרות מוכנותה מבחינת התוכן לעבור לערוץ שמשדר 7 ימים, יודעת שההשקעה בכל זאת תעלה מאות מיליוני שקלים. לולא תיקון החוק של חברת החדשות, היא תפסיד לפחות עוד 50 מיליון שקל להקמת חברה חדשה לערוץ החדש וגם תפסיד את אחד המותגים המובילים של ערוץ 2.

"בלי חברת החדשות אין שום סיכוי שאתמוך בעזיבה שלנו", אומר גלעדי באופן נחרץ יותר, *אחרי כל ההשקעה, למה אנחנו צריכים לעזוב אותה? אם קשת תלך למהלך בלי חברת החדשות ל-3 שנים לפחות, זה מבחינתי הבלם הגדול ביותר למעבר לרישיון".

- כמה שווה המותג "ערוץ 2"?

"השקענו, כל הזכיינים שהיו שם מההתחלה, 5 מיליארד שקל בתכנים, כדי להפוך אותו לאהוב הקהל".

- פרט לאנשי קשת, אמרת את זה גם לפוליטיקאים?

"אני לא מדבר עם פוליטיקאים. זה לא תפקידי. אני מציב את סימן השאלה. אני לא אומר לא לעשות את המהלך".

- אז למה בכל זאת מתעקשים אצלכם ללכת על זה?

"יש לנו בדירקטוריון ובהנהלה אמונה בזה שקשת תהיה הגוף היחיד שיוכל לפרוץ את הדרך".

- ומה יהיה עם ערוץ 10?

"אם הייתי יודע מה יהיה, לא הייתי עוסק בטלוויזיה. הנה, בעוד שבועיים ימלאו לערוץ הזה 10 שנים, ועובדה שהוא לא הצליח לחצוב את דרכו. לכן, עלינו לשקול זאת מחדש".

פערי צפיה
 פערי צפיה