דירקטוריון תרו שכר את סיטיגרופ לייעץ בהצעת הרכש מסאן

חברת סאן ההודית לא עידכנה הצעת הרכש שלה למרות שמחיר החברה זינק ב-49% ■ שווי השוק של חברת תרו הוא 1.29 מיליארד דולר

‎‎האם מתפתח מאבק שליטה נוסף בחברת התרופות תרו ? בעלת השליטה בחברה (66.3%), חברת התרופות ההודית סאן, הגישה לפני מספר שבועות הצעת רכש, שמטרתה לרכוש את מלוא המניות ולהפוך את תרו לחברה פרטית בבעלות מלאה שלה. אלא שמאז זינק מחיר מניית תרו ב-49%, והשאיר מאחור את המחיר בהצעת הרכש.

‏מחיר מניית תרו כיום הוא 28.9 דולר, בעוד המחיר שהציעה סאן ועד כה לא עודכן, הוא 24.5 דולר למניה. סאן זכתה בשליטה בתרו לפני קצת יותר משנה, לאחר מאבק שליטה ארוך עם משפחות המייסדים. שווי השוק של תרו הוא 1.29 מיליארד דולר, והחברה נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בעקבות תיקונים של דוחות כספיים מהעבר.

‏תרו היא חברת תרופות גנריות, שמתמחה בייצור תכשירים טופיקליים (קרמים וג'לים), לצד טבליות, זריקות ומוצרים רפואיים נוספים. בישראל יש לחברה מפעל במפרץ חיפה, וכן משרדים ביקום. דירקטוריון תרו מינה ועדה לבדיקת ההצעה, והוועדה התקשרה בימים האחרונים עם סיטיגרופ שישמש לה יועץ פיננסי.

‏בעבר סאן טענה שלא תמחק את מניות תרו ממסחר, אך אם הצעת הרכש תתקבל, משמעות הדבר היא מחיקה כזו. להצעת הרכש קמו מתנגדים רבים מיד לאחר ההצעה. בעלי מניות מיעוט בתרו מיהרו להודיע שיתנגדו, ושלחו מכתבים בנושא זה לדירקטוריון החברה. חלקם טענו שהחזרת תרו לזירת מסחר ראשית כמו בורסת ניו יורק או נאסד"ק, תגביר את הערך לבעלי המניות, ואחרים רמזו שסאן לא פעלה בכיוון זה בכוונה.

‏אחת מבעלי מניות מיעוט, ‏IsZo Capital‏, אף קבעה במכתב לדירקטוריון, כי מחירה ההוגן של מניית תרו צריך להיות 90.9 דולר - המשקף שווי שוק של 3.9 מיליארד דולר; זאת משום שהיא אחראית ל-39% מה-‏‏EBITDA‏ (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) של סאן, ששווי השוק שלה הוא כ-10 מיליארד דולר.