אושר בקריאה ראשונה: שר האוצר ידווח על הוצאות הממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסודות התקציב, המחייב את שר האוצר לדווח לכנסת מידי שנה, בחלוף שישה חודשים מתום שנת תקציב, על הוצאות הממשלה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק יסודות התקציב של ח"כ יריב לוין מהליכוד. 14 ח"כים תמכו בהצעת החוק, שעברה ללא מתנגדים.

חוק יסודות התקציב מחייב את שר האוצרלדווח לכנסת מידי שנה, בחלוף שישה חודשים מתום שנת תקציב, על הוצאות הממשלה. במסגרת הדיווח, נדרש השר לדווח אף על ביצוע תקציב הכנסת.

במהלך הדיון שנערך בוועדת הכנסת להכנת ההצעה לקריאה ראשונה, נמסר כי מבירור שנערך בוועדת הכספים ובמזכירות הכנסת, עולה כי לא זכור להם שחובת הדיווח קוימה כמתחייב מהחוק.

מנכ"ל הכנסת עו"ד דן לנדאו אמר בדיון בוועדה כי "במסגרת נורמה של מעקב על ביצוע תקציב הכנסת, אשמח לעגן בחקיקה, מה שבעיני היה מובן מאליו ובוצע ביוזמתי, על מנת להציב לעצמנו סטנדרטים ונורמות של שקיפות, פיקוח ודיווח".

לפי ההצעה, יתוקן חוק יסודות התקציב, כך שיו"ר הכנסת, האחראי לביצוע תקציב הכנסת, או מי שהוא מינה כאחראי לביצוע תקציב הכנסת, ידווח לוועדה המשותפת כנסת-כספים על הוצאות, משרות, העברות ושימוש בעודפי תקציב, בדבר ביצוע התקציב.

הדו"חות ייערכו בצורה שתאפשר השוואת סכומי ההוצאה שהוצאו ומספרי המשרות שמולאו לעומת הסכומים ומספרי המשרות שבסעיפי התקציב, תחומי הפעולה והתכניות שבחוק התקציב השנתי לאותה שנת כספים. חובת הדיווח תהיה דומה לחובה הקבועה בחוק יסודות התקציב של שר האוצר לדווח למליאת הכנסת בענייני תקציב המדינה. הח"כ היוזם, לוין, ציין כי הדיווח החצי-שנתי מתקיים כבר בפועל היום.