מומחה באונ' יוסטון: בלוק 12 שווה כ-450 מיליארד דולר

(עדכון) - זאת, אם יימצאו 3.7 מיליארד חביות נפט באתר הקידוח ■ הבוקר דיווחו אבנר ודלק קידוחים כי חלה התקדמות משמעותית בכל הקשור לקבלת אישור הרשויות בקפריסין להשתתפות בפרויקט קידוחי הגז הטבעי בבלוק 12

שוויו של בלוק 12 בקפריסין עומד על יותר מ-450 מיליארד דולר. כך מדווח היום (ג') העיתון היווני אימרסיה בהתבסס על ניתון של מייקל אקונומידס, פרופ' להנדסת כימיה וביולוגיה מאוניברסיטת יוסטון. זאת, אך ורק אם יימצא נפט באתר, וליתר דיוק - 3.7 מיליארד חביות נפט.

לפי הניתוח, בבלוק יש פוטנציאל למרבצי נפט בהיקף של כ-3.7 מיליארד חביות ואם וכאשר יתברר שהנפט אכן שם וניתן להפיק אותו אז אכן שוויו של בלוק 12 מתקרב לכחצי טריליון דולר.

הבוקר (ג') אישרה דלק אנרגיה, החברה הבת של קבוצת דלק ובעלת השליטה באבנר ודלק קידוחים , את הפרסומים מאתמול לפיהם חלה התקדמות משמעותית בכל הקשור לקבלת אישור הרשויות בקפריסין להשתתפותה בפרוייקט קידוחי הגז הטבעי בבלוק 12.

עם זאת, החברות מציינות כי טרם נמסרה להן הודעה פורמלית בנושא על ידי הרשויות בקפריסין.

אתמול דיווח האתר inews הקפריסאי כי שותפויות הגז-נפט דלק קידוחים ואבנר קיבלו את אישורה של ממשלת קפריסין להעברת 30% מהזכויות ב"בלוק 12", המוחזקות על ידי חברת הקידוח האמריקנית נובל אנרג'י.

בכך, לפי הפרסום, אושרה למעשה העברת הזכויות מנובל לשותפויות אשר בשליטת קבוצת דלק המעודדת את שיתוף הפעולה בין קפריסין לישראל באזור המדובר.

על פי נובל אנרג'י, מוערך כי בקידוח "בלוק 12" בקפריסין מצויים 3-9 TCF גז טבעי בלבד, לעומת תחזיות מוקדמות ל-10 TCF. עם זאת, נובל מעריכה כי הסיכוי להימצאות הגז עומד על 60%, הסתברות הנחשבת לגבוהה.