חנוך דאום: "החינוכית היא פח זבל של כסף ציבורי"

דאום בכנס העיתונות: "יש תחושה של עדר תקשורתי שרץ יחד בעיוורון" ■ אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2: "לשכת רה"מ מתקרבת לליין-אפים של כולנו. זה אנטי-דמוקרטי"

‎‎עיתונאי "ידיעות אחרונות" ומקורבו של ראש הממשלה, חנוך דאום, תקף את התקשורת בכנס אילת לעיתונות וכינה אותה "עדר". "יש תחושה של עדר תקשורתי שרץ יחד בעיוורון. תמך באוסלו, בהתנתקות. העדר שיחרר את גלעד שליט - והעדר זועק על תקופה נוראית לתקשורת. רוב הכבשים בעדר לא יודעות על מה הן מדברות. העדר לא מייצג את הציבור".

הדברים נאמרו בפאנל בהנחיית עמנואל רוזן תחת הכותרת "השתלטות עוינת על התקשורת".

רוזן שאל את דאום אם ראש הממשלה נתניהו מודאג ממצב התקשורת ולכן מנסה להשפיע או להשתלט עליה. על כך ענה דאום: "ליברמן הוא מנהיג של מיליון רוסים, אבל אין אף אחד בתקשורת הישראלית שנחשב בעיניה למנהיג לגיטימי. ההתערבות ברשות השידור איננה דבר חדש. ראש הממשלה והקואליציה מייצגים ציבור שמודר מהשיח התקשורתי, והם עושים כדי לשנות זאת".

‏‎‎‏"יהיה רע לתפארת"

‏‎‎מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, אמר בהתייחס לחברה שאותה הוא מנהל כי "מצבנו טוב, אבל עוד יהיה רע לתפארת. בגלל שמצבנו שפיר אנחנו עוד עומדים חזקים מול הלחצים. לשכת ראש הממשלה החליטה לעשות סדר ולשים אנשים משלה בכל עמדה. זה חמור. הם מתקרבים לליין-אפים של כולנו. זה אנטי-דמוקרטי, וחייבים לעצור את זה. תמיד יש תחקירים בקנה, אבל ברור שיש לערוץ 10 משהו מבושל, והם מפחדים - האם לפרסם את התחקיר שיכריע את עתיד הערוץ לגזר דין מוות?".

‏על כך אמר לו השר לשעבר יוסי שריד: "אולי ראש הממשלה כבר לא מטלפן אליכם כי אתם כבר מאולפים?" ‏וייס השיב לו: "אם אתה רואה את המהדורות, אתה יודע את התשובה".

ח"כ רוני בר-און (קדימה) אמר: "נתניהו אמר שלא יהיה מוכן לעמוד שוב מול אותה תקשורת שתקפה אותו בקדנציה הקודמת, והוא עושה מה שיכול לשנות את המצב. אם זה באמצעות ספונסרים כגון שלדון אדלסון, ואם זה באמצעות מינוי מקורבים. נתניהו לא השלים את המשימה שהציב לעצמו - לעשות קדנציה שנייה עם תקשורת אוהדת יותר".

‏דאום המשיך ואמר: "את הטלוויזיה החינוכית צריך לסגור. היא משחיתה כספי ציבור. היא פח זבל של כסף ציבורי. לא עושים שם כלום חוץ מלהשפריץ חלב על פני מפיקה. בושה שזה קיים".

‏וייס ענה: "היחס בין תקציב לרייטינג בחינוכית גבוה יותר מהיחס ברשות השידור. חנוך, אתה מתנדב לסגור את החינוכית, אבל אני לא רוצה לסגור אף ערוץ או עיתון". ‏‎‎‏

העיתונאי חגי סגל אמר: "ראש הממשלה רוצה לסגור את ערוץ 10 ואת החינוכית בגלל שמאלניותם". שריד אמר על כך: "הלוואי והתקשורת הייתה שמאלנית. כל החזות הזו אינה אלא תעתוע".

על דאום אמר שריד: "חנוך הוא בחור חביב, ואני מחבב אותו. לו הייתי מוצג על-ידי מנחה הפאנל כמקורב לראש הממשלה ואפילו לרעייתו, הייתי תובע אותו על-פי החוק החדש, כי עיתונאי שהוא מקורב זה דבר והיפוכו".