העליון: עוגיות "Go Go" המחקות את "אוריאו" יוסרו מהמדפים

זאת בעקבות פנייה של קראפט פודס, משווקת עוגיות "אוריאו" ■ בהחלטה נקבע כי אריזת עוגיות "Go Go" מחקה את עוגיות "אוריאו" ויוצרת בלבול אצל הצרכנים

בית המשפט העליון הורה לחברת Merba, יצרנית העוגיות "Go Go", להסירן מהמדפים ולשנות את האריזה של המוצר, זאת בעקבות פנייה של חברת קראפט פודס ישראל, משווקת עוגיות "אוריאו".

בהחלטה נקבע כי האריזה של עוגיות "Go Go" מחקה את עוגיות "אוריאו" ויוצרת בלבול אצל הצרכנים.

בעתירה שהגישה קראפט פודס, באמצעות משרד עו"ד ד"ר שלמה כהן ושות' ועו"ד ליעד ווטשטיין, טענה החברה כי Merba, שהשיקה את עוגיות "Go Go" באוקטובר 2010, עשתה שימוש באריזה המחקה מוטיבים ואלמנטים ויזואליים מרכזיים מהאריזה של עוגיות "אוריאו", ובכך יצרה בלבול בקרב הצרכנים.

קראפט טענה כי סכנת ההטעיה חמורה במיוחד מכיוון שקהל היעד של המוצר הינו ילדים, וכי סכנת ההטעיה הוכחה בסקר דעת קהל.

שופטי העליון קיבלו, כאמור, את טענת העותרת ואסרו על Merba נאסר לעשות שימוש במוטיבים של עוגיות "אוריאו". עוד הורה בית המשפט לחברת Merba לשנות את אריזת המוצר ואסר עליה לשווק את המוצר באריזה המטעה.

עפרה למפרט, מנכ"ל קראפט פודס ישראל, מסרה בתגובה: "אוריאו הוא מותג העוגיות החזק בישראל, ולכן חברות רבות מנסות ליצור חיקויים דומים המשתמשים באלמנטים מפורסמים של אוריאו המבלבלים את הצרכנים. אנו בקראפט פודס נעשה הכול, באמצעים המשפטיים המקובלים, על מנת להגן על מוצרי החברה ונכסיה".