דן פרופר: "השלב הבא במחאה יהיה הרבה יותר קיצוני"

יו"ר אסם מזהיר מהחרפת המחאה אם לא תקבל תשובה הולמת ■ על דפני ליף: "היא החמיצה את המחאה כי פתחה פה על נתניהו. מי יזכור את שמה עוד כמה חודשים?"

"אם המחאה החברתית לא תקבל תשובה הולמת, היא עלולה לחזור בצורה יותר חריפה בעתיד, כי את הבעיה הזאת צריך לפתור. זה כמו סיר שמצטבר בו קיטור. אם לא מצננים את הקיטור, הסיר עלול להתפוצץ". את הדברים האלה אומר היום (ג') יו"ר אסם, דן פרופר, בשיחה עם "גלובס".

רק היום פרסמה דפני ליף בדך הפייסבוק שלה פוסט ובו "הוקרת תודה" לראש הממשלה בנימין נתניהו על כך ש"אילץ את חבריי לעזוב את הארץ", וכן עקיצה לעבר שר האוצר יובל שטייניץ על "קריסה כלכלית".

"ראינו תגובה המונית של מאות אלפי אנשים שכאב להם, ואם לא ירפאו את הפצע - הוא רק יחמיר, וזה יכול להיות הרבה יותר קיצוני", הוסיף פרופר. "אנשים לא יסתפקו באוהלים ובהפגנות שקטות. יכולים להיות הרבה יותר קיצוניים".

- אתה חושב שזה עלול להתפרץ בצורה אלימה?

"אני מקווה שלא".

פרופר תומך בהמלצות ועדת טרכטנברג וגורס כי "התשובות של טרכטנברג הולמות; צריך מחד להעלות את המס על עשירים, אבל מצד שני לדאוג לשכבות הביניים והשכבות הנמוכות. יש דרכים נוספות לדוח טרכטנבר,ג אבל אם יענו על הדוח בצורה אמיתית ונכונה - העסק יכול להירגע".

בהתייחס לדפני ליף אמר פרופר: "דפני ליף הנהיגה תנועה אמיתית, ולצערי היא התבלבלה בדרך, זרקה מילים חריפות נגד טרכטנברג ופתחה את הפה על ראש הממשלה. היא תיזכר כאחת שהתחילה את המחאה, אבל לא כמי שזכתה בה. היא החמיצה את המחאה. אם אנשים יפסיקו להזכיר את שמה של דפני ליף, ישכחו אותו".