רשת הצעצועים אימג'ינריום פותחת בתוכנית הבראה

יואב גאון, מנהל הרשת, יוחלף במשה חג'ג' ■ בכוונת הרשת לסגור חלק מהסניפים

רשת הצעצועים אימג'ינריום מהדקת את החגורה. ל"גלובס" נודע כי הרשת עורכת בימים אלה שינויים ארגוניים ופותחת בצעדי התייעלות במה שהוגדר על-ידי מנהליה כ"תוכנית הבראה". במסגרת זו מסיים יואב גאון, בנו של בני גאון ז"ל, את תפקידו כמנהל הרשת, והוא יוחלף על-ידי משה חג'ג'. בנוסף, בכוונת הרשת לסגור חלק מסניפיה.

רשת אימג'ינריום היא רשת ספרדית של צעצועי פרימיום. הרשת החלה את פעילותה בישראל לפני כ-3 שנים באמצעות גאון אחזקות המחזיקה בזיכיון בארץ.

הרשת מונה 9 סניפים: 4 סניפים בתל-אביב, שניים בחיפה וכן סניפים בודדים בערים ראשון-לציון, כפר-סבא ופתח-תקווה.

לפי פרסומים, מחזור המכירות של הרשת הגיע לסכום הקרוב ל-20 מיליון שקל בשנה, אך הפעילות הייתה הפסדית. הרשת מציעה צעצועים איכותיים, אך רמת המחירים הגבוהה הקשתה עליה להתמודד עם התחרות בשוק.

יואב גאון מסר למנהלי הקניונים כי מטרת השינויים הארגוניים היא להקטין את עלויות התקורה והמטה, וכי כל פעילות הכספים של הרשת תרוכז על-ידי סמנכ"ל גאון אחזקות, ישראל כהן.

"זו רשת פרימיום שצריכים להיות לה שני סניפים - בכיכר המדינה ובכפר שמריהו. גם כך זה ענף עם רווחיות מאוד בעייתית. אם הם היו נשארים עם 2-3 סניפים, הרשת הייתה עובדת", אומר ל"גלובס" מנהל אחד הקניונים.

ברשת אומרים היום (ג') ל"גלובס": "פתחנו בטווח קצר הרבה חנויות. קיבלנו את שנת 2011 בצורה מאוד קשה, כי מאמצע השנה השוק הקמעונאי נכנס לסוג של עצירה, וההכנסות היו שונות מהציפיות שלנו".

בהתייחס להפסדי הרשת נמסר: "הרשת הפסדית, ואנחנו עושים כעת עצירה בהתפתחות והתאמות על מנת להביא את העסק לאיזון. אנחנו בוחנים פורמטים נוספים של המותג כמו הפעלת חנות בתוך חנות או פינות מכירה, בשיתוף-פעולה עם רשתות קמעונאיות אחרות".

- ניסיון המכירה לא צלח.

"לא ניסינו למכור. ניסינו למצוא פרטנר קמעונאי שיש לו פעילות קמעונאית שאפשר לייצר בה סינרגיות ולהגדיל את פעילות החברה".