0 הצעות במכרזים לבניית 247 יחידות דיור בסכנין

המכרזים פורסמו לקראת סוף יולי, וכללו 247 יחידות דיור ב-4 מתחמים בבניינים בני 7-3 קומות והם חלק משכונה חדשה שבתכנונה ופיתוחה כבר השקיע משרד השיכון כ-7 מיליון שקל

כישלון למכרזי רשות המקרקעין ומשרד השיכון בסחנין. לאחר שהמשרד פרסם לפני כחודשיים כי "למעלה מ-600 משתתפים הגיעו לכנס הצגת פרויקט המגורים החדש בעיר סחנין וגילו התעניינות רבה", מעידות תוצאות המכרזים כי ההתעניינות התפוגגה לאחר אותו כנס.

המכרזים פורסמו לקראת סוף יולי, וכללו 247 יחידות דיור ב-4 מתחמים בבניינים בני 7-3 קומות והם חלק משכונה חדשה שבתכנונה ופיתוחה כבר השקיע משרד השיכון כ-7 מיליון שקל. בסך הכל עתידה השכונה לכלול 1,900 יחידות דיור.

לפי חישוב דמי המינימום בכל אחד מהמגרשים, בתוספת עלות דמי הפיתוח, עולה כי המחיר הממוצע לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח עמד על 40 אלף שקל. באחד המתחמים, לבניית 62 יחידות דיור, אף עמד המחיר לקרקע ליח"ד על 20.4 אלף שקל.

במשרד השיכון ציפו שגם תוכנית המענקים שיזם שר השיכון, אריאל אטיאס, הכוללת גם את סחנין, תהפוך את המכרזים למבוקשים. "תושבים שירכשו דירה בשכונה החדשה יהיו זכאים למענק בגובה ממוצע של כ-110 אלף שקל, המורכב ממענק של 60 אלף שקל וסבסוד הוצאות פיתוח ליח"ד של 50 אלף שקל בממוצע. זאת, לצד הנחה של 50% בהוצאות הפיתוח שהעניק המשרד לקבלנים ויזמים", נכתב בהודעה ההיא של משרד השיכון.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה כי המשרד "השקיע בשכונה החדשה מאמצים וסכומים חסרי תקדים כדי להביא סטנדרטים חדשים של איכות בנייה במגזר הערבי. בנוסף, המשרד התאים את עצמו לצרכים של האוכלוסייה, ובנה מודל מיוחד של בנייה עצמית רוויה. בעיר נסגר מכרז אחד של 247 יחידות דיור ללא מגישים למרות ההטבות הגדולות והפרסום. עם זאת, באוויר נמצא מכרז נוסף של 105 יחידות דיור עם מתחמים קטנים יותר, שייסגר בשבוע הבא, ואנו מקווים כי למכרז זה יוגשו הצעות שיביאו לפתרונות דיור אמיתיים ואיכותיים למגזר הערבי".